Lingi skrev 2008-05-14 01:59:55 följande:
Får jag bara fråga hur mycket man måste måla? 2 ggr Grundar man innan eller hur funkar det? Behövs inte, bara rulla på.Vanligt tapetklister eller är de självhäftande?Vävlim, Casco är toppen. Provat 1 gång en annan, det var bleeee...Och hur får man upp väven på väggen?Tar vantar på dej, 1 gångs går bra. Limma ordentligt väggen, sätt väven upp, "smeka" med handen, färdigt. Men kolla om det blev limmade överallt och sitter.Låt torka ca 1 dygn.Och, om du vet , hur får man ner dem sen om man ångrar sig?Fråga om ca 2 veckor, jag måste ta ner eftersom jag skall ta bort en vägg. Sorry att jag snackade in, det var inte mej du frågade. Vi har det nästan överállt, toppen. Vi har gamla, innan vi flyttade in och jag själv satte upp och skall sätta upp. Annan variationer: -sätta (inte så tjocka som vanligt) gipsskivor upp, det behövs oxå fixas vid fogarna (heter det så? när 2 skivor blir bredvid varandra) -struktur-"grus" -en vägg har jag målat och efter tog jag plastpåse och färj och gjort en del ojämnheter, på detta viset syns inte att jag inte slipade så slät
Tack för svaret! Men om du ska ta bort hela väggen så behöver du väl inte ta ner tapeten? Men om du ändå ska det så ska det bli intressant att höra hur du gick till väga sen

Piggley Wink skrev 2008-05-14 09:19:24 följande:
Vi har slät väv, det blev jättesnyggt, vissterligen uppsatt direkt på nya gipsskivor, och inte på gammal tapet...
Hur pass slät är den och var köpte ni den?