• Edwin07

Någon som har bredare säng än 180 cm?

Någon som har bredare säng än 180 cm?
    Var är den köpt och vad kostar den? Vi är 3 som sover i vår säng, och om allt går som det ska så ska sonen få ett syskon, och vi tycker redan att det är trångt, men MYSIGT med ett barn i sängen. Så vi vill ha en bred säng, en fin, inte bara 2 ihopsatta sängar.

• Svar på tråden Någon som har bredare säng än 180 cm?
  • lurksmulan

Vår säng är 240 cm!
    Tyvärr kan jag inte säga var den kommer ifrån eller pris, för mina föräldrar köpte den sängen nån gång på 70-talet.
    Men det är en hel säng iaf, inte två stycken ihopsatta.

I den sover vi två vuxna och två barn de flesta nätter.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • skrosa

tror sängen kallas för king size, prova att googla på det. skulle oxå vilja ha en större säng men mest för att gubben min brer ut sig så mycket att 16 månaders flickan vi har ligger på mig på en 30 cm plätt i mitt hörn får sparka undan honom till sist som tur var sover hon mest i sin säng annars hade det blivit kaos. han skyller på att katten tar upp hans säng så han måste flytta på sig jag tycker han kan putta ned katten.

• Edwin07

Vår katt åkte ut ur sovrummet när jag upptäckte 2 levande fästingar i vår säng. Blääh!

• Mollan

Vi har 90+120 dvs 210 cm, men har ingen sängram och det var väl det du sökte. Men om du söker på huvudgavel finns det sidor med fina gavlar som passar 210 cm säng, men de var rätt dyra (billigaste kostade nog runt 7000 kr) så vi har inte köpt någon.

• barnklädestokig

Vi har 210 bred. Det är en kollonialsäng så det är flera bottnar. Det understa lagret är 2 105 cm sängar (för att mannen vär tung och vill ha hård och jag medel) och den översta delen är en hel på 210 cm och bäddmadrassen är hel. Vi har sängram till. Den är köpt på Sängjätten i Sickla/Stockholm. Den kostade ca 23000 kr.

• Edwin07

Tack ska ni ha! Tycker det är underligt att de stora kedjorna inte har bredare sängar än 180 cm. Finns ju många barnfamiljer som vill sova gott.

Svar på tråden Någon som har bredare säng än 180 cm?