• JohansMia

    Barnvänliga svordomar!

    Jag och sambon känner att vi svär ALLDELES för mycket. Ge oss tips på vad vi kan säga istället! "Attans" och "sjutton också" kan vi redan, så kom med ovanliga och roliga uttryck!!

  • Svar på tråden Barnvänliga svordomar!
  • Miffomorsan

    Är det inte smartare att sluta svära istället för att byta ut mot barnvänliga svordomar?

  • Mumin

    Min svägerska säger "jägårns" "fasters" eller "fy fasters". Det tycker jag är lite skojjigt. Funkar bra dock.

  • danitra

    Jadu, vad är obarnvänliga svordomar?

    Här blir det mycket Fuck, Shit, skit, gah!

  • Vivs

    Attans och Tusan.
    Nej man kan ju inte ta bort alla svordomar, det gör väl inget om man säger det på ett fint sätt, då blir det ju ingen svordom..

  • danitra
    Miffomorsan skrev 2008-05-13 22:16:46 följande:
    Är det inte smartare att sluta svära istället för att byta ut mot barnvänliga svordomar?
    Med "Barnvänliga svordomar" menar nog TS mer rumsrena kraftuttryck.
  • Grannen

    Attans makaroner.

    Allt fungerar bara man lägger kraft bakom det.

  • Linda1976

    Men ärligt.... spelar det nån roll om man kläcker "FAAAN" nångång, om man för övrigt har ett vårdat, varierat och vettigt språk. Barn dör inte av att höra det, men visst - det är ju inte så bra om det är i var och varannan mening.


    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • memlan83

    Min kompis mamma säger "nedrans indianer", men nu när jag tänker efter kanske det inte var så trevligt det heller... :-/


    ♥ William ♥ 6/5-06 & ♥ Elliot 13/10-07 ♥
Svar på tråden Barnvänliga svordomar!