• Hoppetossan 79

Vart köper man gungställning i trä billigast?

Vi funderar på att köpa en gungställning till trädgården. Vill ha en sådan i trä med stenge och rutschkana på sidan och plats för två gungor.

Såg att silvan har erbjudande för 899 kr för själva stälningen och stegen. Vet dock inte vad rutschkanan och gungorna kostar sen. Antar att de andra byggvaruhusen också har, är det någon som vet vad de tar?

Begagnad är ju ett alternativ naturligtvis men jag vill inte betala så mycket för en begagnad som stått ute flera år.
    Insåg att som vanligt är det så att det man ska köpa är jättedyrt och alla andra vill också köpa det medan det man vill sälja inte går att få en krona för

Moas lillebror föddes 29 maj 2007 - barn är livets största gåva!
  • Svar på tråden Vart köper man gungställning i trä billigast?
  • Parvel

bara själva rutschkanan i plast kostar dryga 800 kr...och så stegen till den ca.600 tror jag... så i runda slängar 2500 med gungorna...

• Southern Belle

Fast fördelen med en begagnad som har stått ute i flera år är att den inte längre avger nåt gift som nytt tryckimpregnerat virke annars gör.....

a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Hoppetossan 79
    Parvel skrev 2008-05-13 23:20:17 följande:
    bara själva rutschkanan i plast kostar dryga 800 kr...och så stegen till den ca.600 tror jag... så i runda slängar 2500 med gungorna...
    Fast vi tänkte i så fall använda den stegen som ingår i ställningen till rutschkanan.
    Så vi behöver bara rutschkanan och gungorna utöver själva ställningen.
    Gungorna har jag kollat upp lite och verkar bli ungefär 300 för en babygunga och en vanlig.
    Southern Belle skrev 2008-05-13 23:24:38 följande:
    Fast fördelen med en begagnad som har stått ute i flera år är att den inte längre avger nåt gift som nytt tryckimpregnerat virke annars gör.....
    Nackdelen är att man inte vet om det är ordentligt skött. Sen kan tex rutschkanan vara i ganska dåligt skick. Sen verkar det dessutom inte vara så lätt att hitta någon begagnad.
    Hittade en idag och när jag mailade var den redan såld och den annonsen kom ut typ två timmar innan jag mailade.
  • Southern Belle

Håller med om att det är svårt att hitta begagnat. Letar också....  

Du kan ju alltid köpa en ny rutschkana för att vara på den säkra sidan!

• Hoppetossan 79

Fast om jag ska köpa en ny rutschkana och nya gungor så kan jag ju lika gärna köpa ställningen ny också.
    Den annonsen jag svarade på som var såld tog de 800 kr för allt tex.
    Om ställningen kosar 900 kr ny så blir det ju nästan samma sak.
    Lutar åt att det blir en ny i alla fall.

• Hoppetossan 79

puffar lite för att få lite prisuppgifter...

• Southern Belle
    Hoppetossan 79 skrev 2008-05-13 23:43:56 följande:
    Fast om jag ska köpa en ny rutschkana och nya gungor så kan jag ju lika gärna köpa ställningen ny också. Den annonsen jag svarade på som var såld tog de 800 kr för allt tex. Om ställningen kosar 900 kr ny så blir det ju nästan samma sak. Lutar åt att det blir en ny i alla fall.
    Ja, om man bara ser till priset.
  • Hoppetossan 79

Ingen mer som har tips på vart?

Svar på tråden Vart köper man gungställning i trä billigast?