• Gladskiten

Liberos engångs skötbäddar....*idé!!!*

Har alltid undrat när man ska använda en sådan engångsbädd. Fick en förpackning när jag handlade blöjor förra veckan. Idag kom jag på en grej....
    Dessa engångs skötbäddar från Libero borde funka som madrasskydd lika väl. Dom borde även vara jätte bra när bebisen ska lufta stjärten, då det är väldigt vanligt att det ska kissas Glad. Lägg en under barnet och ha ett torrt överkast när luftningen är klar! Bäddarna har en sorts plast på undersidan som förhindrar väta att tränga igenom.

Tackvare gratis provet fick jag en annan syn på dem!! De var faktiskt bra! Glad

~*♥*~ Albins Mamma ~*♥*~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-20 23:34
    Bra eller dåliga?...både och....
    Farliga och onödiga?...jooo....
    -Skulle aldrig köpa dem iaf, gratis är gott!
    Handdukar slår allt trots allt! :)
  • Svar på tråden Liberos engångs skötbäddar....*idé!!!*
  • Maria 86

Det är så vi alltid har haft dem. Trodde de var tanken

• blivande mamma 24

ja brukar tvätta de när det bara kommer kiss eller om man har använt de ett tag , så man behöver inte slänga så fort de blir smutsiga

• Shadilly

Vi har köpt frottéplast för det ändamålet. Blir billigare i längden och skyddar bättre eftersom det täcker större yta.

• FOA

Anvander ocksa plastad frotte - har klippt och kantat ganska stora bitar da pojkar kissar langt... Anvander dem ocksa att byta pa da vi ar ute.

• Shadilly
    FOA skrev 2008-05-13 23:55:32 följande:
    Anvander ocksa plastad frotte - har klippt och kantat ganska stora bitar da pojkar kissar langt... Anvander dem ocksa att byta pa da vi ar ute.
    Aha, du har också en som lägger an och siktar?
  • LillaÄrtan

TS, det du beskriver använder jag plastad frotté till
    Sködbäddarna har jag i skötväskan om man måste byta på tex. stan eller hos nån kompis... Så kan man slänga dem direkt efteråt o slippa dra med nerkissade grejer i skötväskan

-Mina underbaringar, Julie 051215 & Klara 071022-
  • FOA
    Shadilly skrev 2008-05-13 23:58:11 följande:
    FOA skrev 2008-05-13 23:55:32 följande:
    Aha, du har också en som lägger an och siktar?
    Yes! Han har lyckats kissa pa pappas kudde men jag bestamde att inte beratta det for min man da vi inte har nagon torktumlare...
  • Gladskiten
    Svar på #6
    Det var just de jag tyckte var så onödigt när man lika väl kan ha en handduk liggande i skötväskan. Därför har jag liksom aldrig förstått vittsen med engångs skötbädd.... Jag hittade lite andra använings områden, då jag inte bara vill att förpackningen ska ligga å ruttna Skrattande
    ~*♥*~ Albins Mamma ~*♥*~
  • Gladskiten
    Svar på #1
    Jag är lite efter i moderniteten känner jag....Skrattande Tur att jag tillslut kom på idén med dom då!! hihi
    ~*♥*~ Albins Mamma ~*♥*~
  • Gladskiten
    Svar på #3
    Jag har också det i vanliga fall....tänkte bara använda upp engångslapparna på något vettigt...Skrattande
    ~*♥*~ Albins Mamma ~*♥*~
  • snuttP

Det ahr jag inte ens tänkte på.. tack för tipset. Jag har också fått ett paket, men fattar inte när jag ska använda det. Har ju skötunderlägg i väskan. Men nu ska dom använads upp i vagen och när hon ligger på madrass på golvet.

TAck tack.. =)

• Gladskiten
    Svar på #11
    Varsågod!

Jag trodde jag var knäpp som hade kommit på tanken, men då var den inte så dum då ändå Glad

Måste ju använda dem till nått....hihi
    ~*♥*~ Albins Mamma ~*♥*~
  • saris

Tack för tipset, jag fick de i en påse från BB och har också undrat vad jag ska ha de till och varit på väg att slänga de flera gånger. Men jag ska absolut börja lägga honom på golvet med en sån under sig så han får lufta sig, förrut har vi bara haft en handduk men då kan man ju lika väl anväda upp dessa till det :)

• Rigmor Mortis

Jag använder dem som just skötbordsunderlägg. Fast aldrig hemma då, utan när jag är iväg någon annanstans. Skötbäddarna i offentliga skötrum är ofta vidriga.

• mapo51

Jag använder dem när vi är ute "på stan" och byter för de tar mycket mindre plats i skötväskan än en handduk och jag har redan en handduk som jag behöver när jag ammar (sonen dräller rätt mycket då). Men jag slänger dem bara om det kommer bajs på dem, inte annars så jag tror att jag gjort av med 3 stycken på 5 månader.

Tyvärr vågar jag inte låta sonen ligga och lufta allt för mycket (behovet är inte så jättestort heller så han inte blir röd i stjärten) då han kan kissa långt... och jag inte har lust att möblera om varje gång han ska lufta.

• Finesse

jag använder dom oxå till det ändamålet.. men bara när man är borta.. för kissar hon är det ju bara att kasta den.. har ingen lust att stoppa ner kiss i skötväskan.. å tvätt har jag tillräckligt av

• Gladskiten
    Svar på #13
    Bra att de kom till användning! :) Onödigt att bara låta dem ligga när de kan användas upp på nått annat än bara skötbordet i stan.
    Det är ju inte precis en grej man skulle gå och köpa för att man måste ha den, då handdukar gör samma jobb.....billigare!!!

Gratis prov är alltid väluppskattat! Då kan man slösa lite....hihi
    ~*♥*~ Albins Mamma ~*♥*~
  • Abessiniern

Jag lät min dotter ligga och lufta på ett sånt där engångsunderlägg en gång. Något som jag inte förutsåg var att hon började suga på underlägget så att pappret mjukades upp, som tur var fick hon inte loss någon plast, utan det var helt. Själv var jag på toaletten, därför blev det oövervakat ett tag. Skulle inte lämna henne igen på ett sånt, tänkte på kvävningsrisken pga att det är plast. Men om man är där hela tiden, så är det väl helt okej.

• Gladskiten
    Svar på #18
    Ojoj det lät inte bra!!!
    Inget att rekomendera då med engångs skötbäddar!
    Själv tycker jag det är en onödig uppfinning som jag försöker hitta andra användings områden till.... HANDDUKAR ÄR DET BÄSTA TROTS ALLT!!! Skrattande
    ~*♥*~ Albins Mamma ~*♥*~
Svar på tråden Liberos engångs skötbäddar....*idé!!!*