Outfit till dop?!?!
Våran kära Vincent ska döpas i sommar, men vill inte ha en vit klänning till honom!
Var kanman köpa kostym eller dylikt till en bebis i storlek 62?! eller kanske 68 i juli..
Våran kära Vincent ska döpas i sommar, men vill inte ha en vit klänning till honom!
Var kanman köpa kostym eller dylikt till en bebis i storlek 62?! eller kanske 68 i juli..
på ellos finns det också fina pojkkläder i vitt och beige som passar till dop, kolla under "baby" och pojke..
Jag kopte ljusbeiga linne byxor och en vit linne skjort istallet for sjomanskostym eller dyrligt.
Tack så mkt för tipsen!! =D Har letat efter sjömanskostym, men inte funnit någon...
www.littlefairies.se/Shop/Image/Article/D-7096-Linen.jpg
www.littlefairies.se
Kolla på festkläder till pojke 0-24 månader...finns på sida nr 2
hej...våran Vincent ska åxå döpas snart... =)... jag funderade först på om han skulle ha en dopkostyp... finns ju speciella sånna... men tyckte det såg lite skoj ut?.. så det blir vit klänning för oss.. du kan ju ha en blå klänning...?.. annars vet jag inte?... hör med kyrkan vad som gäller för dop?
Varför vill ni inte ha "klänningen"? Det finns ju en symbolik i det om ni ska döpa honom i kyrkan!
Om ni inte vill ha vit klänning så finns det ju fina naturfärgade dopklänningar i linne, ganska enkla modeller och absolut inga gräddbakelser...
Det är ju meningen att klänningen ska vara lite för stor för barnet, för man ska växa i den, precis som man ska växa i sin tro..
www.dopguiden.se/dopgudstjansten/dopklanning.html
På den här sidan fanns det en sjömans dopklänning, och även någon modell i oblekt linne.