• Juliii86

compeed!

Är det någon som har provat Compeed mot skovskav/Blåsor?
    Har några skor som jag inte har kunnat ta på mig på grund av skoskav :( Vill så gärna ha på mig dem nu när det sommar!

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden compeed!
  • inze

För oss har Compeed fungerat hur bra som helst både om det gäller skavsår eller vanliga sår.

Skar upp hålfoten på en vass sten i Grekland en gång och Compeed gjorde så att jag utan problem kunde bada och gå barfota på stranden vilket jag inte kunnatr gjort annars.

• Juliii86

jaså? :) så bra att den hjälpte. Behöver verkligen ha något som täcker så att jag inte får skavsår eller använda när man får skavsår. Hur länge kan den sitta på?

inze skrev 2008-05-14 00:31:36 följande:
    För oss har Compeed fungerat hur bra som helst både om det gäller skavsår eller vanliga sår.Skar upp hålfoten på en vass sten i Grekland en gång och Compeed gjorde så att jag utan problem kunde bada och gå barfota på stranden vilket jag inte kunnatr gjort annars.
  • inze

Den kan sitta kvar i flera dagar (om den inte nöts av).  Jag har haft Compeed i upp till en vecka om det suttit så det inte nötts eller blötts för mycket. Hade en skada på handen nyligen och då satt det väl kvar ett par dagar innan jag var tvungen att byta. Men det fungerar/ läker väl bättre om det kan sitta kvar till det lossnar av sig själv.

• Juliii86

Jaha oki :)
    gud vad bra! Vill ju inte använda så många plåster på samma dag annars går det ju åt så mycket. Såg på Apotekets hemsida att det finns 5 st. Måste vara så sparsam som möjligt :)

inze skrev 2008-05-14 00:50:00 följande:
    Den kan sitta kvar i flera dagar (om den inte nöts av).  Jag har haft Compeed i upp till en vecka om det suttit så det inte nötts eller blötts för mycket. Hade en skada på handen nyligen och då satt det väl kvar ett par dagar innan jag var tvungen att byta. Men det fungerar/ läker väl bättre om det kan sitta kvar till det lossnar av sig själv.
Svar på tråden compeed!