• Anonym (:()

Jag e så trött på mina barn :(

De känns oerhört svårt å hämskt att erkänna att jag e så fruktansvärt tröttpå mina barn. Har en 1 åring och en 2 åring. Dom är inte dumma eller elaka barn utan bara väldigt aktiva och för morgonpigga, vaknar vid 5 varje dag. Det äldsta barnet går på dagis, å ja få smått panik varje dag när jag ska hämta honom, för att de är så många timmar somjag måste slå ihjäl innan dom ska sova. De har blivit en ond cirkel värkar de som, dom blir gnälliga för att ja e de, å skriker dom så skriker jag tillbax. 2 åringen testar mina grenser hela tiden och han lyssnar verkligen inte, då har de blirvit att jag skriker till han för att få hans uppmärksamhet. Jag känner mig som vörldens hämkate mamma som känner såhär och förtjänar inte mina fina barn. Tänk så många som inte kan få barn och skulle döda för att kunna få två välskapta barn. Men vad ska ja göra, vet inte om ja e inne i någon depprision eller är utbränd. Vet att ja satt mig i denna situationen själv och om man inte klarar av att ta hand om sina barn borde man inte skaffat från början. Men nu är de som de är och ja e trött på att känna såhär, dom jobbiga kännslorna tar över över kärleken jag känner til dom. Allt käns bara jobbigt och tugnt, kan inte känna någon glädje att vakna varje morgon och få ta hand om två underbara barn, ja får bara panik.....

• Svar på tråden Jag e så trött på mina barn :(
  • jutti

Hej, ett samt två år.....dagis?

• jutti
    Svar på #1
    sorry, såg dagis.....har precis vaknat......
    Är du ensamstående? finns det ej med en pappa i bilden?

jo de finns pappa, men han komer inte hem förens 19:30 varje dag och jobbar varannan helg....sen bor min familj 80mil från oss, och hans familj är inte så hjälpsamma av sig,...

• Anonym

hade det som dig, tog ut tvååringen från dagis och vips blev allt mycket lugnare, barnen sov längre på morgonen när man slapp stresse, jag tog mina söner till öppna förskolan tre dagar i veckan vilket var super bra. Tvååringen fick ett helt annat temperament när han slapp dagis med höga ljudnivåer. Man måste ha fasta och dagliga rutiner då går allt mycket fortare. Nu öppnar jag altan dörren och ligger och solar barnen springer och leker i trädgården de älskar att vara ute

• Ekorremamman

Vad har din man som jobbar sådana långa dagar? Kanske borde han ta föräldraledigt och du börja jobba igen. Jag har blivit grinig vid varje föräldraledigthet efter ett tag. Har faktiskt behövt ha jobbet som paus. Om du mår dåligt och barnen i och med det kanske han borde göra något om sin arbetssituation, ni är ju två om familjen. han måste ju också tycka det är trist att ha skaffat två barn och knappt hinna se dem.

min äldsta älskar verkligen dagis, han vill gå dit så fort han vaknar å vill inte gå hem vid tre. sen är de sommarlov snart å i augusti börjar lillkillen på dagiset. så känns dumt att ta ut han därifrån. Vi burkar vara ute lite efter dagis å på helgerna, men stora killen kan hålla på me en sak i max 3 min, sen kutar han iväg in i skogen, eller lekparken, in på andras tomter å tar saker, eller ner til parkeringen. så de är alltid lättast att ha dom inne, då vet man vart man har dom iaf.

han jobbar i butik, mellan 10-19. sen är jag arbetslös så har inget jobb att gå tillbax till och planerar att plugga deltid till hösten. Har förkt att hans ka söka ett "vanligt" jobb med 8-5 men han trivs verkligen och ahr jobbat där sen han va 15. så ja kan ju inte tvinga han. Å han måste jobba så mycket för att vis ka ha råd att bo som vi bor...

Svar på tråden Jag e så trött på mina barn :(