• Willina

Hur länge stannade ni hemma efter missfall?

Hej, Jag fick missfall i lördags och då var jag i vecka 10. Har varit hemma i tre dagar från jobb för att vila upp mig och smälta det som hänt. Var ni hemma något efter ni fått missfall? Jag känner att tre dagar kanske var onödigt länge.

• Svar på tråden Hur länge stannade ni hemma efter missfall?
  • j och c

jag är hemma dag nr 2 idag. var på akuten måndags natt och gjorde VUL, fick se ett orörligt foster utan hjärtljud, borde vara i v 9-10 men fostret var bara 8,7 mm långt, troligen missfall på gång. om det skulle bli missfall kanske jag bar äår hemma så länge jag mår fyiskt kass, men då har jag ju haft några dagar innan nu som jag har kunnat börja bearbeta saker och ting. jag tror det beror på vilket jobb man har. jag jobbar i en stressad miljö med tidskrav osv, pallar inte stressen på jobbet just nu...

3 dagar är inte för långt tycker jag. Det är du som känner själv.

• killenkott

Hade missfall efter ICSI försök i vecka 10,jag var hemma 2veckor.

• Anonym

Jag var till sjukhuset på vul en tisdag v 12+0 och fick se ett foster som dött i v 8. De ville skrapa dagen efter, men jag valde att jobba då jag visste att vi har tvärtjockt på jobbet. Valde skrapningen på torsdagen. Åkte tillbaka till jobbet, på kvällen hemma kom mycket ut. Jobbade onsdagen, skrapades torsdagen och jobbade igen fredagen.

• Anonym

Jag blev sjukskriven i två veckor i väntan på missfall (som kom en vecka senare).

• Norrskenet

Jag var sjukskriven i en månad efter ma pga smärtor. Hade inte heller orkat jobba då pga att det var så jobbigt psykiskt.

• tindra1

jag var hemma 4 dagar varav två helg dagar, men det var jobbigt att se gravida kvinnor och bebissaker (jobbar i kassa) jag blev tårögd ett antal gånger i kassan.
    Men det kan jag i och för sig fortfarande bli nu ca 1 månad efter.

• Snuttisen84
    Svar på #7
    Jag var hemma i en vecka. Mest av psykiska skäl. Hade inte nå ont och så varken efter eller före skrapningen. Men det var jobbigt hela första veckan jag jobbade. Jobbar i kassan så det är jobbigt med alla människor och så.. men nu känns det bättre. Är idag två veckor sen skrapningen. Kram på er alla!
  • Longwayhome

3 dagar var jag hemma efter mitt sista som var ett MA 13+1. Skrapad och sen hemma 2 dagar till alltså. Mådde bättre av att gå till jobbet tyckte jag. Men jag minns att jag avskydde alla som gick omkring med sina magar i vädret och den känslan av avundsjuka höll i sig ett bra tag. Varför inte jag liksom?

Busprins född 060314 och lillebror i magen BF 080817
  • Anonym

jag var på ultraljud en onsdag, fick då reda på att fostret var dött sen ett par dagar efteråt. på torsdagen skulle jag jobbat men kontaktade vården för tabletter. Tog dom på lördagen å sen vart jag faktiskt hemma i två veckor. I början för att man blödde som man gjorde, men senare vart jag väldigt nerstämd. Detta var andra missfallet på rad. Fick svårt att återgå till vardagen igen, all stress på jobbet, alla människor osv. Ville bara stanna upp livet å ligga i soffan å kolla ally mcbeal hela dagarna :)
    Denna veckan e min först vecka tillbaks på jobbet å nu känns det ok.
    Men det e väldigt individuellt. Så många känslor som spelar in.
    Tre dagar e absolut inte för länge, tvärtom.

Svar på tråden Hur länge stannade ni hemma efter missfall?