• Viskans

Citron till att bleka håret?

Jag är lite sugen på aningen solblekta slingor i håret, men plånboken är inte sugen på att gå till frisören.
    Jag har hört att citron bleker ihop med solljus, kan man chansa på att spraya sån där citronsaft som finns i citronformad flaska i håret och gå runt i solen med det i några timmar?

Att resultatet inte blir perfekt är ingen fara, så noga är jag inte med utseendet och det går ju alltid att slänga i en toning om det blir helt hemskt, frågan är mer om det kan fungera?

• Svar på tråden Citron till att bleka håret?
  • Zimlis

Funkade inte på mitt hår *hände faktiskt inget alls* Men jag använder helt vanlig citron - kanske är annorlunda med koncentrat

• Zimlis

ANVÄNDE inte använder *mohahahaha*

• Trolltoka

Jag köpte en kamomillspray förut som jag sprayade i håret innan jag gick ut när det var soligt väder. Fungerade riktigt bra. Citron har jag hört kompisar som provat med och det har också funkat bra för dom :) Men jag tror dom tog färsk citron och pressade

• Viskans

Just det ja, kamomillspray har jag med hört talas om. Går det att blanda för dubbel effekt kanske?

• Ellani

Det tar ju tid men på en hel sommar händer ju lite grann iaf =) Det steker rätt bra med, bara så du e medveten om det. Citron har jag haft i ett par ggr, speciellt utomlands, och lite skillnad blev de :)

• Viskans
    Ellani skrev 2008-05-14 13:08:06 följande:
    Det tar ju tid men på en hel sommar händer ju lite grann iaf =) Det steker rätt bra med, bara så du e medveten om det. Citron har jag haft i ett par ggr, speciellt utomlands, och lite skillnad blev de :)
    Steker, hur menar du då? Att det blir varmt?
  • MajaMaria79

Jag har hört att det funkar, men också att håret blir väldigt torrt och poröst av det. Men jag har inte provat själv.

Svar på tråden Citron till att bleka håret?