• starlight72

En sak till.!

jag måste bara fråga alla tonårsföräldrar hur ni lyckas med utegångsförbud å att prata regler med era tonåringar. För jag tycker det verkar som dom flesta rent av skiter i det! För en tonåring e det ju bara kompisar som gäller, av någon konstig anledning tror dom visst att det e deras vänner som försörjer dom med mat,kläder å tak över huvudet. Om dom någon gång kunde fatta att det e deras föräldrar som ALLTID kommer att finnas där för dom, å inte deras skolkande arbetslösa sk vänner! OBS! Vill inte dra alla över en kant här, det finns givetvis bra å dåliga föräldrar. men dom som har bra föräldrar som stöttar å hjälper borde verkligen tänka till lite! Ja nu har jag skrivit av mej lite! Mvh N.J

• Svar på tråden En sak till.!
  • Majsan70

Utegångsförbud finns inte i vår familj alls då jag inte tror på straff.
    Annars så diskuterar vi tillsammans o kommer franm till gemensamma beslut jag o mina tonåringar. Jag har kommit fram till att om har diskuterat sig fram till nånting gemensamt så bryts det inte heller.

Eftersom jag inte har några förbud eller straff så har vi alltid kunnat ha en öppen dialog och barnen kommer alltid till mig direkt om de begått nått fel osv.

Sen är tonåringar just tonåringar o det kommer man aldrig ifrån.

• Bevabus

Vi har inge speciella straff här. Bara regler. Men dom kommer oftast efterhand när saker uppstår.
    Vi har till exempel ingen speciell tid då jag ska vara hemma ifrån en fest. Jag ringer och säger när jag är framme på festen. Sedan så säger jag ungefär när jag tror att jag ska åka hem. Då bestämmer vi efterhand en bra tid...
    Så vi diskuterar helt enkelt.
    Men jag har alltid varit en pålitlig tonåring som stannar hemma typ jämt....mitt liv kretsar knappast bara runt mina kompisar.

Svar på tråden En sak till.!