• SilentStar

Funkar verkligen sk soltabletter/kapslar?

Har fått ett erbjudande om att testa detta gratis i en månad.

Kapslarna är fyllda med naturligt betakaroten och ska hjälpa en att bygga upp en snygg färg utan att sola.

Jag som är blekfisen själv, blir alltid röd först och sen pyttelite brun, hade ju detta passat perfekt för..men är ändå skeptisk.

Fungerar det? Är det bra att äta nu inför sommaren, blir man då lättare brun ifall man äter dessa utan att behöva pressa i solen (hatar att sola, vill inte ha hudcancer)

• Svar på tråden Funkar verkligen sk soltabletter/kapslar?
  • stinagreta

Jag har använt såna flera gånger: på sommaren, eller innan/under solsemester för att bygga upp ett skydd. Jag har fräknig och ljus hud och för mig fungerar det på så sätt att jag inte bränner mig lika lätt. Jag kan inte säga att jag blivit brunare, men min hud har absolut tålt solen bättre och det var det jag var ute efter.

Kanske om man inte har lika blek hud som jag att man blir brunare? Jag tror det. (Men man måste ju vara i solen för att bli brun, man blir inte brun enbart av att äta tabletterna, men det fattar du säkert.)

• stinagreta

Jag brukar köpa på hälsokost: Solbrun heter de jag hade sist, Maxosol jag jag testat också. De är inte så himla dyra.

• SilentStar

jag är också lite fräkning i ansiktet men har ganska ljus hud, bränner mi jämt! och jag bli ALDRIG brun på benen..

Men om den dessutom skyddar bra mot solen så är det kanske värt att etsta. Får kolla på Hälsokost och se vad dom kostar :)

stinagreta skrev 2008-05-14 16:26:39 följande:
    Jag har använt såna flera gånger: på sommaren, eller innan/under solsemester för att bygga upp ett skydd. Jag har fräknig och ljus hud och för mig fungerar det på så sätt att jag inte bränner mig lika lätt. Jag kan inte säga att jag blivit brunare, men min hud har absolut tålt solen bättre och det var det jag var ute efter. Kanske om man inte har lika blek hud som jag att man blir brunare? Jag tror det. (Men man måste ju vara i solen för att bli brun, man blir inte brun enbart av att äta tabletterna, men det fattar du säkert.)
  • Pantalaimon

Prova dricka morots-juice istället
    Jag drack 2 glas om dagen förra sommaren (har knappt några pigment så jag blir röd direkt) och vips så blev jag faktiskt brun istället för röd

• stinagreta
    SilentStar skrev 2008-05-15 10:54:12 följande:
    om den dessutom skyddar bra mot solen så är det kanske värt att etsta. Får kolla på Hälsokost och se vad dom kostar :)
    Den ersätter ju inte solskydd vill jag bara påpeka, så att ingen äter såna och sen pressar järnet utan nån som helst SPF...
Svar på tråden Funkar verkligen sk soltabletter/kapslar?