Preliminär utebetalning från a-kassa?
På min sida på min a-kassa står det bara en preliminär utbetalning och har gjort så nu i flera dagar. Vet nån här om jag kommer att få en utebetalning i morgon eller vad som menas med detta? Tacksam för svar.
På min sida på min a-kassa står det bara en preliminär utbetalning och har gjort så nu i flera dagar. Vet nån här om jag kommer att få en utebetalning i morgon eller vad som menas med detta? Tacksam för svar.
Jag har handels a-kassa. Ordinarie utebetalningsdagar är på torsdagar men på min sida står det bara en preliminär utebetalning och under rubriken kommande utbetalningar så står det bara det finns inga kommande utebetalningar. Därför jag blir lite fundersam vad som menas med detta. Har haft mycket strul med papper hit och dit som varit fel men jag tycker att allt borde vara rätt nu när det kommit så långt som en preliminär utbet.
Ingen som vet nåt mer om detta??
Skulle ha gjort det om det inte var för att det håller på med nåt nytt system så de hade bara telefon tid mellan 9-12 men får prova i morgon igen och se vad som händer
Preliminär står det tills de har utbetalning o de har dom varje torsdag. Så kolla imorgon.
Eller om du har internetkassa - skriv ett mail till dom så får du svar.
när det stod Preliminärt på min a-kassa veckan innan utbetalning eller samma vecka (då jag stämplade, över ett år sedan) så va det pga jag hade skickat in kassa korten försent..
Nee tror inte det är för att jag skickat in försent har nämligen skickat in kassakort sen i mars men inte fått någon utbetalning för att min fd chef tydligen inte vet riktigt hur man skriver ett arbetsgivarintyg så det har skickats fram o tillbaka. Får prova o ringa i morgon och se vad de säger.