• Liis

tapetsera en byrå/bänk?

hejsvejs ja har en bänk eller byrå eller vad man nu ska kalla den i lackat trä va inne på o slänga för den e så ful men så kom ja att tänka på o tapetsera den hmmm skulle det gå tro o hur gör jag eftersom den e lackat trä??? tps sökes

• Svar på tråden tapetsera en byrå/bänk?
  • Alderia

Gissningsvis blir resultatet bättre om du först slipar av lacken. Ska själv företa mig något liknande i sommar - ska tapetsera utsidan av dotterns bokhylla samt skivan på köksbordet. Efter att tapeten är på plats och har torkat är det bra att dra över alltihop med ett eller två lager genomskinligt golvlack så blir det avtorkningsbart och håller bättre.

• Lingi

Måla? (Jag själv tycker inte om heltapetserade möbler)
    Tvätta, avfetta. "Borsta" upp lacken med sandpapperm rulla häftgund, slippa pytelitet med fint slippapper, 2 lager akryl färg, slippa lite mellan.
    Jag har gjort flera möbler, men fotat bara 1 en så längre:
    gabriellas.webalbum.se/ Jag decouperade med rispapper

• Minttu

Köpte en hus och hem tidning idag (vet inte vad den hette men kosatade 29kr), där stog det utförligt hur man kan gå tillväga. Ska själv ta itu med ett sådant projekt!

• Liis

åhh toppen då ska jag pröva man kan ju inte annat än misslyckas o bli av med en tapetrulle så det e ju värt en chansning

Svar på tråden tapetsera en byrå/bänk?