• kladdkakan

Kan man använda på blött hår ändå??

Jag sitter med en toning i skallen nu, och tänkte sen slå till på lite slingor. Då ska slingspektaklet användas i tort hår, och jag äger ingen hårfön. Vad trött jag blir! Gör det så jäkla mkt om jag skulle kasta i dom i blött hår ändå??

snabba svar tack :P

• Svar på tråden Kan man använda på blött hår ändå??
  • Tonci

när man är hos frissan brukar dom juh ha i färgen efter att dom har tvättat det..?

• Maria V
    Tonci skrev 2008-05-14 16:15:35 följande:
    när man är hos frissan brukar dom juh ha i färgen efter att dom har tvättat det..?
    Men dom blåser alltid håret innan......
  • Tonci

har dom inte gjort på mig :D
    jag har dock bara gjort slingor en gång, och det var ett tag sen.. men slingor blev det! :)

• kladdkakan

vissa hårtonigar ska man ju ha i blött hår, och vissa i tort. Men spelar det egentligen så superstor roll?? jag har köpt blonda slingor, och jag vill ju inta ha så superblonda. så om slingorna inte tar fullt lika bra så gör det inte så farligt mkt :P

• Sofia Johanna

toning o blekning är inte samma sak ju. om det är blonda slingor innebär det alltså att det är en blekning. o om dom inte tar så bra så blir det orange, så jag rekommenderar dig att låta det torka, hellre vänta några timmar extra än att det blir helt galet.

• kladdkakan

ja det är klar, blekning är det ju.

usch vad drygt... haha men tack för tipsen och varningen! det kan ha räddat en hel del sura timmar :P

• Sofia Johanna

better safe then sorry lycka till!

• kladdkakan

Ja eller hur! haha tack du :) hoppas att detta blir bra nu bara. Har haft nästan svart hår i många år, och kom på i vintras att jag ville bli ljus. Grattis...
    Blekte ner håret två ggr och sen la jag i en toning, i vintras alltså. Vågar inte bleka igen nu då jag har en kompis som fick göra hur många blekningar som hellst innan hon var ljus. Jag har nu tagit en ljusbrun, som jag vet kommer bli mellanbrun-mörk och tänkte lägga blonda slingor i det och låta dom verka lite kortare tid än utsatt, så jag inte ser ut som en tigerkaka. Vad tror vi? blir det bra? :P

• Sofia Johanna

det får vi hoppas klurigt men blekningar, jag har oxå vart näst intill svart under hösten o är nu på väg att bli ljusare igen, la i många men tunna slingor i min bruna toning o det blev fint om jag får säga det själv
    när slingorna suttit i en stund kan du ta en slinga o "skrapa av" slingmedlet o kolla hur färgen ser ut, är det för rött kan du låta det sitta lite till. det blir säkert jättefint! håller en tumme

• kladdkakan

sjukt bra tips!! tack så mkt :D

Svar på tråden Kan man använda på blött hår ändå??