• IaOnDaFluff

Vad betyder varav ersättningsbart från vet?

Kom precis hem med katterna från veterinären där det står "Varav ersättningsbar 430kr" på kvittot, någons om vet vad det betyder?

• Svar på tråden Vad betyder varav ersättningsbart från vet?
  • Carisma95

Eh.. skulle gissa på "ersättningsbart från försäkringsbolaget" (om man nu har försäkring)?
    Men är inte säker..

A stumble may prevent a fall....
  • IaOnDaFluff

jo jag har det.. kanske ska kolla med agria då

• IaOnDaFluff

Men självrisken på 1000kr, vart kommer den in?

• Carisma95
    IaOnDaFluff skrev 2008-05-14 18:11:45 följande:
    Men självrisken på 1000kr, vart kommer den in?
    Beräknas det inte på ett år då? (Alltså alla vet.fakturor ihopslagna)?
    Njae, jag är inte säker nu. Men det lät som det var nåt sånt.
    Ring till Agria och kolla, det borde väl känna igen det även om jag är lite ute och cyklar..
    A stumble may prevent a fall....
  • IaOnDaFluff

jo det tycker man nog

ringer dem i morgon, tack så mycket..

Carisma95 skrev 2008-05-14 18:14:51 följande:
    Beräknas det inte på ett år då? (Alltså alla vet.fakturor ihopslagna)?Njae, jag är inte säker nu. Men det lät som det var nåt sånt.Ring till Agria och kolla, det borde väl känna igen det även om jag är lite ute och cyklar..
  • Majsan70

Det innebär att just den utgiften på fakturan är sånt som ersätts från f-bolaget. Har ni inte kommit upp i självriskbeloppet så får ni spara den utgiften till ni ev. får en annan utgift att lägga ihop den med.
    Resten på av utgifterna på fakturan är då sånt som inte ersätts, typ vacc. eller ultraljud o liknande.

• IaOnDaFluff

okej, tack... så jag kan alltså skicka in den här senare.. okidoki

Majsan70 skrev 2008-05-14 19:58:06 följande:
    Det innebär att just den utgiften på fakturan är sånt som ersätts från f-bolaget. Har ni inte kommit upp i självriskbeloppet så får ni spara den utgiften till ni ev. får en annan utgift att lägga ihop den med.Resten på av utgifterna på fakturan är då sånt som inte ersätts, typ vacc. eller ultraljud o liknande.
  • Majsan70
    IaOnDaFluff skrev 2008-05-14 20:09:44 följande:
    Där får du prata med ditt bolag eftersom jag har för mig att de räknar på datum på fakturorna o de inte gäller hur länge som helst. Just där är jag lite osäker på hur det funkar.
  • IaOnDaFluff

oki, ringer i vilket fall i morgon då, stort tack

Majsan70 skrev 2008-05-14 20:12:04 följande:
    Där får du prata med ditt bolag eftersom jag har för mig att de räknar på datum på fakturorna o de inte gäller hur länge som helst. Just där är jag lite osäker på hur det funkar.
  • skorpionen80
    IaOnDaFluff skrev 2008-05-14 20:09:44 följande:
    Tror det är om du behandlar för samma åkomma inom 90 dagar. Bra ifall man ska på återbesök eller det inte blev riktigt bra första gången.
Svar på tråden Vad betyder varav ersättningsbart från vet?