• Flizan30

Kraftiga vader och kjol/shorts..hjälp!!

Nu när sommaren kommer och det är varmt ute så vill man ju gärna ha shorts och kjol. men jag har kraftiga vader och lår och tycker inte riktigt att jag passar i alla dessa superkorta shorts. Oftast har jag caprisbyxor och linne elelr topp till, men det skulle vara snyggt att ha tex kjol eller klänning för en gångs skull. Jag har smala armar och smal överkropp, midja. Lite rundare rumpa, lår och kraftigare vader(kraftig benstomme helt enkelt) Jag är kort. Vad skulle jag passa i på nederdelen för att det inte skall se heltokigt ut? Lite längre kjol eller kort?

• Svar på tråden Kraftiga vader och kjol/shorts..hjälp!!
  • peez

Jag skulle satsat på ärmlösa, urringade klänningar i knänlängd med mycket vidd över lår och rumpa. Till det ett par skor med hög klack. Då blir blickfånget snarare på brösten och armarna än på benen. Det finns mängder med snygga klänningar ute i butikerna nu... Kolla i Gina Tricot. Billigt och bra slit och släng varor.

• katrili

ja, ju högre klackar desto mer slimmade ben.

men jag är glad att det kommer mer och mer långklänningar till sommaren nu (är gravid med svullna ben) så jag har tänkt shoppa på mig massa snygga klänningar, gärn i tunna material, tunna axelband och långa "svepande" klänningar, du kanske ska prova såna du me =)

Svar på tråden Kraftiga vader och kjol/shorts..hjälp!!