Lalalong skrev 2008-05-15 09:20:27 följande:
virriga veraNaturligtvis har vi provlegat olika sängar Men jag tycker ärligt talat inte att jag märker så stor skillnad mellan likvärdiga madrasser. Om det är resårmadrass eller resårbotten tycker jag verkar kvitta i bekvämlighetsavseende. Bäddmadrassen gör mycket och den ska vi ha samma oavsett om vi köper madrass eller botten. Jag funderar mest på vad det kan finnas för andra fördelar och nackdelar med botten jämfört med madrass. xeenaVi har som sagt provlegat och märker ingen skillnad bekvämlighetsmässigt utan undrar om det finns andra skillnader, fördelar/nackdelar som vi inte tänkt på? Men jag blir lite nyfiken på er säng.... kanske mest för att jag inte förstår riktigt Ni har två resår 2*90.... två resår vaddå? Botten antar jag? Men har ni sen även resårmadrasser _ovanpå_ en resårbotten?? Det visste jag inte att man kunde... blir det inte väldigt instabilt och svajigt? Eller har ni någon vanlig skumgummimadrass? Det har jag heller aldrig sett.... Blir väldigt nyfiken som sagt Eftersom ni tycker det är bevämt är det ju något man vill kolla upp menar jag!
Det är en sk. Contineltalsäng som Xenas menar, vi har också en sådan och det är himmelskt att sova i den. Om ni inte märker skillnad på en säng från Jysk och en från t.ex Hästens så är det verkligen märkligt.
Personligen så föredrar jag Continentalsängarna framför dina båda förslag. Jag tror att kvalitetsmässigt så är resårbotten att föredra.