• Snibben

Kan man känna när man blir gravid?

Vi fick ett MA under april i år. När jag va på besök den 20;e så sa han att allt hade kommit ner i "gången", alltså inget var kvar i livmodern. Sen var jag på återbesök den 29;e, samma dag som avslaget tog slut, mina äggstockar såg pigga ut sa läkaren o testet visade negativt.

Första gången vi hade sex, i fredags, så hade jag ont i ena sidan av "tjejmagen" dagen efter, andra dagen efter hade jag ont i hela "tjejmagen" och i korsryggen.

Hade även ÄL när vi hade sex.

Testen man köper via testlagret står det att det KAN visa 7 dar efter befruktning, är befruktningen det jag kände på lördagen kanske?

Tror ni att det kan visa efter 7 dar, nån som testat o vet?

Har mått lite småilla, o varit mer sugen de senaste dagarna, men det kan ju även vara inbillning, eftersom jag tror jag blev gravid bara för att det kändes så annorlunda dagen efter.

• Svar på tråden Kan man känna när man blir gravid?
  • eth

När embryot satte sig på plats i livmodern 10dagar efter befruktning började jag må illa. Tror det är för tidigt att redan dygnet efter känna något av ev graviditet men jag kanske har fel.

• Snibben

Är det ingen som vet?
    Är befruktningen samtidigt som när man har sex, eller är det typ efter 24-48 timmar (sålänge som spermierna överlever, är inte 100 på det med hur länge dom lever.) Eller är befruktningen efter 7-10 dar när ägget sätter sig fast?

Kommer aldrig ihåg. :)

• popcornplaya

Det du kände dagen efter ni haft sex var antagligen ägglossningen. Gravid blir du inte fören ägget fäst i livmodern det är först då hcg bildas.

***V.31***
  • Snibben

Men jag hade ÄL innan med, hur länge ska man ha ÄL då? Hade det typ från torsdagen t.o.m tis el måndags. Alltså minst 5 dar. Känner alltid av ÄL.

Men det kändes annorlunda dagen efter, o på söndagen.

Men när kan jag testa då? 7 dar efter sexet (är nu det befruktningen eller inte?) eller typ 17 dar efter sex? (först mellan 7-10 dar tills det fäster, sen 7 dar efter det fäst)

Nej jag testar nog i slutet av nästa vecka, är inte så noga, men det skulle vara kul o veta om det "tog" i fredags, som jag anar.

• popcornplaya
    Snibben skrev 2008-05-15 18:18:47 följande:
    Men jag hade ÄL innan med, hur länge ska man ha ÄL då? Hade det typ från torsdagen t.o.m tis el måndags. Alltså minst 5 dar. Känner alltid av ÄL.Men det kändes annorlunda dagen efter, o på söndagen. Men när kan jag testa då? 7 dar efter sexet (är nu det befruktningen eller inte?) eller typ 17 dar efter sex? (först mellan 7-10 dar tills det fäster, sen 7 dar efter det fäst)Nej jag testar nog i slutet av nästa vecka, är inte så noga, men det skulle vara kul o veta om det "tog" i fredags, som jag anar.
    7 dagar efter ÄL menar dom. Men sen är det ju väldigt osäkert resultat om man testar så tidigt.
    ***V.31***
  • Snibben

Ja det är klart. Inte ens säkert att det visar då, men kanske syns svagt.
    Det stod ju att det KAN visa 7 dar efter befruktning, men det kanske är nåt försäljningstrick. :)

• Nudel

Jag kände av det bara någon dag efteråt. Sen om det var en ren känsla eller inte vet jag inte.

Vi hade sex två dagar före ÄL. På självaste ÄL-dagen kände jag av "konstiga" saker i magen. Stick, dragningar och ett kraftigt hugg som fick mig att rycka till. Jag fick en jätteflytning (brukar normlat komma FÖRE ÄL). Det ilade i blygdbenet 2 dagar efter ÄL (har kvar anteckningarna ).

Vi trodde det skulle ta oss upp emot 7 månader innan vi blev gravida igen. Men jag fick ändå för mig att jag hade blivit (höll på) att bli gravid efter att ha känt alla hugg och stickningar

7 dagar efter ÄL testade jag negativt. 8 dagar efter ÄL testade jag ett svaaaaagt pluss. 9 dagar efter ÄL kom ett tydligare pluss. Jag köpte stickor från testlagret.

• Nudel

Jag fick en nidationsblödning EFTER att ha testat pluss. Så man behöver nödvängtvis inte få minus på stickan före det att ägget fäst.

Sen är ju alla olika. Jag är en sk "höghormonare" antar jag

• Snibben

Okej, har oxå köpt från testlagret, tycker dom billigaste funkade jättebra. Testade igår, men fick minus. Men tänkte gå ut ikväll, för o gå ut en sista gång innan jag blir gravid, när det ändå blev som det blev. Tror ni att det gör nåt nu isf? Om ja hade sex förra fredagen o KANSKE blev gravid då? Behöver jag vara orolig nu? Eller har jag inte blivit gravid ännu då?

Svar på tråden Kan man känna när man blir gravid?