Mitt barn säger att vi slår honom
Hej,
Min son på fyra år, har det sista året av och till sagt att jag och min man slår honom. Första gången det hände va strax efter att vi flyttat och han höll på att skolas in på nytt dagis. Efter det dröjde det flera månader till nästa gång, men nu har det eskalerat och hans yngre syskon har apat
efter.
I början tror jag han sa det för att han märkte att han fick uppmärksamhet och det inföll med att vi var osams. Han fick kanske inte sin vlja igenom eller så sa vi att han inte fick slåss. Idag kan han påstå att pappa tex slagit honom fast han befinner sig på meters håll. Eller då jag ska hjälpa honom av med tröjan.
Än har vi inte hört att han sagt något på dagis, men han har börjat skrika det även utomhus så det känns inte som att det dröjer innan vi har soc på dörrklockan.
Eftersom min man nyss fått längre abetsdagar och de ska få ett syskon till, känns det som att det bara ökar på frekvensen.
Både jag och min man skulle inte ens drömma om att göra våra barn illa, varken fysiskt eller psykiskt. Men vi vet inte vad vi ska göra och det börjar kännas ohållbart.
Finns det något man kan göra eller säga, borde vi själva ta upp det med soc eller bvc, barnomsorg?
Blev väldigt rörigt, men jag är så rädd att hamna i en situation där jag kan förlora mina barn för att de inte kan skilja mellan fantasi och verklighet.