• Analoga

Recept på en god, kall sås man kan ha till fiskpinnar önskas!

Som rubriken lyder.

Någon som har något tips?

• Svar på tråden Recept på en god, kall sås man kan ha till fiskpinnar önskas!
  • Hera78

Jag har recept på världens godaste sås... ett ögonblick så ska jag hämta receptet

• Angelfalls

bra fråga jag undrar åxå :)

• Hera78

Nu ska vi se... denna såsen äter vi ofta när vi äter fisk så det borde funka till fiskpinnar

3 dl gräddfil
    1/2 rödlök (finhackad)
    1/2 knippe gräslök (klippt)
    1-2 msk Kalles Kaviar
    pressad citron (ca 1 klyfta)
    1/2 dl dill (finhackad)
    svartpeppar

Blanda samman alla ingredienser och smaka av med svartpeppar.

Smaklig måltid

• symaskinen

gräddfil med kaviar i.

• 722 09

Ngt som är gott är tzatsiki alt senapssås......turkisk yoghurt alt gräddfil med  ketchup ganska mycket och lite senap, salt och peppar.
      Jag brukar köra på känn och smaka av men mer ketchup än senap!!!!!

Tzatsiki, turkisk yoghurt, riven vitlök efter smak, en skvätt olivolja, salt och peppar och massor med riven gurka.

Hoppas att ngt faller i smaken!

Det främsta syftet med barnkalas är att påminna dig om att det finns värre barn än dina egna. K Whiteborn...
  • Hera78

Kan tillägga att sambon inte är överdrivet förtjust i kaviar, men han älskar denna såsen Lätt och smidig att göra är den också.

• Analoga
    Hera78 skrev 2008-05-14 20:36:54 följande:
    Jag har recept på världens godaste sås... ett ögonblick så ska jag hämta receptet
    Ja, jag väntar
  • Rulltrappa

jag tycker att vanlig thai sweet chili är oslagbart till all panerad och friterad mat.

• Mephala the ranger

Creme fraiche samt en massa dill och gräslök och lite citron. Snabb och enkel

• Teskedsmamman

Creme Fraiche, senap och ketchup.... låter knepigt jag vet men är så jäkla god!!!!!!!!! Till 1 dl cf brukar 2 tsk av varje vara lagom, men börja med 1 tsk av varje och öka av det du önskar...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Petronilla

Cremefraise med hjortronsylt i är en smaksensation till fisk!

eller majonäs, cremefraise hackad smörgåsgurka och lite gul lök.

• Mephala the ranger

Välj min, välj min!!! Ne men allvarligt, man kan stoppa vad som helst i creme fraiche och det blir i princip alltid gott. Pröva dig fram

• NinnaBus

Ett par burkar cremefraise, en rejäl klick majonäs, lite senap, lite ketchup, italiensk salladskrydda och slutligen dill, rätt mycket. Supergod sås! Brukar använda den till lax också.

• Jennnyn

Creme fraiche, lite majonäs, bostongurka och dill! Smakar precis som skolans fisksås

Svar på tråden Recept på en god, kall sås man kan ha till fiskpinnar önskas!