• W E M där

Stickningar i ljumsken. Vad beror det på? Är i v 33.

Jag är i v 33 och känner ibland av stickningar/ilningar i ljumsken. Någon som känt något liknande? Kan det kanske var så att bebisen börjar fixera sig, och kommer åt någon nerv? Känningarna är ju i ljumsken, inte i magen, så bebisen kan ju inte "nå dit" med sina händer... :)
    En sak till... Jag vänder mig ganska ofta på nätterna, då gör det skiiitont nertill, vid ljumskarna, ner i benen. Är det foglossning måntro? Det gör i alla fall riktigt ont...

• Svar på tråden Stickningar i ljumsken. Vad beror det på? Är i v 33.
  • Horst

Jag har för mig att jag läst att det kan kännas som ilningar (till och med ända ner i benen) när barnet fixerar sig, så ilningar i ljumsken verkar ju logiskt. Fråga din BM på nästa besök.

För mig kändes foglossningen på båda sidor i början. Det kändes verkligen som om benen ville "dela" sig. Nu efter ett par veckor känns det istället mitt över blygdbenet. Gör handikappande ont när jag ska vända mig i sängen. Gör också ont när jag "svänger" när jag går. Då vrider man ju om mitt i steget liksom.

• Mountolive

Jag har också börjat få ont över blygdbenet och ner på insidan av låren. Har inte ens tänkt på att det kunde vara foglossning, det känns liksom närmare träningsvärk (fast värre!) om man ska beskriva smärtan. Det gör framför allt ont när jag suttit eller legat och ska resa mig upp och gå. När jag rört mig en stund försvinner det. Om det inte är foglossning, vad kan det då vara? Är i vecka 35.

• danna77

Samma här, tror det är lite foglossning. Alla gravida får ju foglossning mer eller mindre, annars hade det ju inte gått att föda. Det kan också vara ischias nerven som spökar men jag har ilningar i insidan av ljumskarna så det är nog bäckenet som håller på att mjuknas upp en aning... =)

Svar på tråden Stickningar i ljumsken. Vad beror det på? Är i v 33.