Ska man ha full eller tom blåsa inför KUB testet?
Ska göra KUB testet, ultraljudet imorgon. Ska man ha full eller tom blåsa? Har fått för mig att inför det stora ultraljudet är det bättre att ha full blåsa för då ser man bebisen bättre.
Ska göra KUB testet, ultraljudet imorgon. Ska man ha full eller tom blåsa? Har fått för mig att inför det stora ultraljudet är det bättre att ha full blåsa för då ser man bebisen bättre.
På KUB (NUPP) kan du kissa före.
tom skulle jag ha...
Jag skulle ha full blåsa vid ul ljudet! ?
Jag fick också sag till mig att dricka innan - och jag fick intelov att gå på toaletten i väntrummet sa sköterskan! (detta innan ul:et)
NUPP är ju som vilket ultraljud som helst. Blåsan ska vara full, men inte för full. Var kissnödig när du kommer dit, skulle den vara för full kan det hända att du får gå och kissa lite.
Så konstigt det kan vara, min läkare sa tvärtom du ska inte vara kissnödig, så jag fick kissa innan kub-testet...
Fröken Sophia skrev 2008-05-21 11:26:54 följande:
Se t ex instruktionerna här:
http://www.lio.se/templates/Page.aspx?id=10197
Nja, det där är individuellt!!! Till mig sa hon att tur att jag hade full blåsa inför mitt NUPP/KUB, då bebisen hade varit svår att se annars.
Det beror alltså på hur barnet ligger, hur man är skapt och så. Blåsan "puttar" ju upp bebisen liksom.
Så gå med full blåsa, säger de annat så går du ju bara och kissar :D
Jag kissade innan och vi såg jättebra.