• underverket 06

Ska man ha full eller tom blåsa inför KUB testet?

Ska göra KUB testet, ultraljudet imorgon. Ska man ha full eller tom blåsa? Har fått för mig att inför det stora ultraljudet är det bättre att ha full blåsa för då ser man bebisen bättre.

• Svar på tråden Ska man ha full eller tom blåsa inför KUB testet?
  • Frau BH

På KUB (NUPP) kan du kissa före.

• Kristin28

Jag skulle ha full blåsa vid ul ljudet! ?

• LillaAnna72

Jag fick också sag till mig att dricka innan - och jag fick intelov att gå på toaletten i väntrummet sa sköterskan! (detta innan ul:et)

• Fröken Sophia

NUPP är ju som vilket ultraljud som helst. Blåsan ska vara full, men inte för full. Var kissnödig när du kommer dit, skulle den vara för full kan det hända att du får gå och kissa lite.

(¯`°?.¸ ღ♥ Åhh titta vad fint! ♥ღ¸.?°¯)
  • jannike85

Så konstigt det kan vara, min läkare sa tvärtom du ska inte vara kissnödig, så jag fick kissa innan kub-testet...

Fröken Sophia skrev 2008-05-21 11:26:54 följande:

NUPP är ju som vilket ultraljud som helst. Blåsan ska vara full, men inte för full. Var kissnödig när du kommer dit, skulle den vara för full kan det hända att du får gå och kissa lite.
  • Fröken Sophia
    jannike85 skrev 2008-05-21 12:19:28 följande:
    Så konstigt det kan vara, min läkare sa tvärtom du ska inte vara kissnödig, så jag fick kissa innan kub-testet...Fröken Sophia skrev 2008-05-21 11:26:54 följande:
    Normalt sett så ska ju blåsan vara lite fylld vid ultraljud för att det ska synas bättre, om du inte gör ett vaginalt ultraljud förstås, då ska man inte ha fylld blåsa - så det var ju lite märkligt!

Men olika läkare kanske föredrar olika?!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Åhh titta vad fint! ♥ღ¸.?°¯)
  • Nikas

Nja, det där är individuellt!!! Till mig sa hon att tur att jag hade full blåsa inför mitt NUPP/KUB, då bebisen hade varit svår att se annars.

Det beror alltså på hur barnet ligger, hur man är skapt och så. Blåsan "puttar" ju upp bebisen liksom.

Så gå med full blåsa, säger de annat så går du ju bara och kissar :D

• jesslin

Jag kissade innan och vi såg jättebra.

Lilltjejen Sofia fröken busan nummer ett, mintjejen v 36
Svar på tråden Ska man ha full eller tom blåsa inför KUB testet?