• NinnaW

Ryan air och handbagage

Hej
    Jag ska flyga till Dublin över helgen, och har i ett övermod bokat biljett med endast handbagage. Visst, alltså tar man fram lilla kabinväskan.
    Men, nu kommer frågan... Får man "komplettera" med en handväska i inte allt för stor storlek?

• Svar på tråden Ryan air och handbagage
  • Spegellandet

Vet inte med Ryan Air, men alla "vanliga" bolag jag flugit med har varit ok med det. Tänk på vätskor i bagaget bara. Schampo och dylikt.

• Cinnamon girl

Fungerar alldeles utmärkt med en handväska också på Ryanair när du flyger med handbagage.

• NinnaW

Tackar, nu blir jag lugnare.

Vätskor ja, jag har allt i reseförpackningar. Borde väl gå bra?

• Cinnamon girl

Ja det fungerar bra det. På Skavsta är de noga men på Stansted orkar de inte ens fråga efter dem. Jag var den enda som la upp påsen på bandet och ingen blev stoppad ändå! Det är såna mängder som ska igenom att de kollar väl i röntgen och ser om det är bra där, inte vet jag. Men reagerade gjorde jag.

• Venna

Vi åkte med Ryanair i i helgen, och en tjej på planet fick inte ha både handbagage och handväska. Endast en väska var tillåten. De undrade om hon inte kunde stoppa i handväskan i handbagaget, men det fick hon inte plats med...Så jag vet inte hur hon löste det.

Men det kanske var lite otur, hoppas det går bra för dig!

• NinnaW

Venna, var det en stor handväska? Min är ju av den mindre sorten, som bara rymmer plånbok, mobil och nycklar i princip. Fast så mkt ska jag väl inte packa, så i värsta fall kan jag ju packa ner den.

• sweetpea

På Skavsta är det ingen som bryr sig, på Stansted var jag tvungen att stoppa ner handväskan i min resväska, men det gick ju bra.

• NinnaW

Oj, vad olika bud. Men jag märker det imorgon om inte annat!!!

Tack för alla svar.

• Venna

Det var en "vanlig" handväska! Alltså inte en liten, men inte heller så stor...Som ett A4-papper ungefär (ja, fast inte lika platt förstås)

men som jag fattade på dem så spelade det ingen roll hur stor eller liten väskan var, utan det var principen endast en väska som gällde, oavsett storlek. När man flyger med Ryan Air så betalar man ju en viss summa för incheckat bagage, och fick man ha med sig flera väskor som handbagage skulle säkert en hel del ta med sig två stora handbagage och inte checka in någon annan väska...

Det var på Stansted förresten, så de kanske är hårdare där än på andra ställen?

Svar på tråden Ryan air och handbagage