• rasputinssilver

syskon till ADHD barn

Har en 6 åring (fyller 7 i juli) här hemma som har börjat få samma beteende och utbrott som sin 10 åriga bror, är det vanligt att de tar efter för att de tror att det ska vara så eller är det ett varnings tecken?
    Skolan har börjat se samma mönster de med, hans lärare hade Adrian när han var 6 år.
    Han har ju en stora syster som inte alls beter sig så.

• Svar på tråden syskon till ADHD barn
  • Kimma72

Det låter som att han tar efter, min yngste "härmade" ocksås torebror under en period trots att han inte har någon diagnos, men efter konsekventa regler och många långa samtal försvann det igen. Idag är han sitt lugna vanliga jag.

• pcalma

Det är svårt!! Vi går med samma funderingar vi.. Lilleman på 2 år har fått smeknamnet Tornado på dagis, o spottar, knuffar o slåss.. Hoppas med att det är pga att han har en bra lärarinna..

Har ni god kontakt o stöd från BUP? Ta upp o prata med dom om det??

• pcalma

Jag menar att du kan prata med BUP o lite råd om hur du/ni ska hantera det på bästa sätt.
    Vi försöker att måna om att ge varje barn lite egentid med oss föräldrar. Storebror får stå tillbaka mycket o känner sig osynlig i familjen. Han är 10 år och har två systrar på 4 resp 11 år med adhd o lillebror med varningsflagg på 2 år..

• rasputinssilver

Tack för ditt svar.
    Ja vi har bra kontakt med dem på bup, får höra av mig till dem och råd fråga lite

Svar på tråden syskon till ADHD barn