• LillaVi

spydde blod

är gravid i v 16
    har inte kräkts speciellt mycket men när jag gjorde de i morse så kom de slemgalla och sen kom de lit blod emellan åt.

är sjuklt orolig för magsår och annat.
    nån som känner igen sig?

• Svar på tråden spydde blod
  • LillaVi

ja lite strimmor sen var endel jox jag spottade ut rosa.
    inga mängder utan pytte lite

• Stumpan83

Tror snarare att det är så att du fått lite sår i halsen av att kräka. Om man har ett blödande magsår brukar det vara en del blod man kräker upp och då är det riktigt rött. Alternativt ahr man svart lös avföring. Svart avföring kan man också ha om man äter järntabletter. Skulle det komma mer blod när du kräker eller om du får ont mitt i magen (strax under där revbenen möts) tycker jag du ska kontakta läkare men annars tror jag inte det är någon större fara.

• LillaVi

jag lider ju av magkatarr de var därför jag blev orolig.
    men jag tänkte att har man magsår borde de komma upp mer.
    man tar ju i så när de ska komma upp galla.

tack känns lite bättre när man fått sina oroliga tankar stillade

• IsaCMoJs

Jag har kräkts två gånger hittils och är i vecka 10 nu, båda gångerna har jag spottat blod efteråt och jag tror att det bror på att man "spräckt" något blodkärl i halsen men det går över fort!

Äntligen gravid efter 3 år, bebis, stanna!!
  • JuliaIsabella

Det är bara ett blodkärl jag har oxå haf magkatar och blödit många gånger när jag kräkts det blir att blodkärlen går sönder när man ska börja oroa sig när man kräks blod det är när det är nästan svart alltså bara rent blod annars är dte ingen fara så du kan vara lugn sköt om dig

Svar på tråden spydde blod