• Fidelis ad urnam

Bullar i varmluftsugn?

Jag håller på och bakar bullar och kom på att jag nu har varmluftsugn, är inte riktigt van vid den ännu.
    Hur gör jag?
    Vilket gradtal och hur länge?
    Hjälp??

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Svar på tråden Bullar i varmluftsugn?
  • October

Inget jag rekommenderar för bullar, kakor går dock bra.

• Nufsan

Jag säger som föregående talare, vi har gjort så, men jag tycker att de blev sämre än när jag körde en plåt i taget!

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Fidelis ad urnam

Inga fler åsikter?
    Någon som kanske brukar bara bullar i varmluftsugn och tycker det går bra.

• Fidelis ad urnam
    Nufsan skrev 2008-05-15 12:14:07 följande:
    Jag säger som föregående talare, vi har gjort så, men jag tycker att de blev sämre än när jag körde en plåt i taget!
    jag tänker fortfarande köra en plåt i taget,, undrar mest vilket gradtal man ska ha och hur lång tid.
  • Nufsan

Okej, kör jag bara en plåt då sätter jag ugnen på vanligt läge ist.

I regel så brukar man ha lägre temperatur när man använder varmluft.

Ta ut bullarna när de har fått fin färg!

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Fidelis ad urnam

det gick hur bra som helst att göra bullar i varmluftsugn.

• MalinI

Vi gjorde det i plugget. Kommer inte ihåg gradantalet, men du verkar ju vara klar nu
    Men det blev jätte bra med bullar i varmluftsugn

Mamma till Lucas, Nelly, Cim & BF28/8
  • Lalalong

Nu har vi inte varmluftugn längre, men när vi hade det så satte jag den alltid på samma som det står i recpet o.s.v. Vet att de säger att man inte behöver ha lika varmt, men har kört så ändå och det har blivit hur bra som helst. Det har också gått hur bra som helst att ha två plåtar inne samtidigt

Klara 06-05-04
  • veera

Jag brukar sänka gradantalet med 25 från vad det står i reseptet då jag gräddar flera plåtar på en gång i varmluftsugnen och låter plåtarna vara lite längre i ugnen iställe. Placera inte bullarna i raka rader utan lite huller om buller så att luften bättre kan cirkulera mellan bullarna.

Saepe creat molles aspera spina rosas
Svar på tråden Bullar i varmluftsugn?