Vilken månad är den bästa/sämsta att fylla år i?
Motivera gärna ditt svar!
Känner man att det inte finns någon månad som man tycker verkar bäst/sämst kan man kanske lämna tråden utan kommentar?
Motivera gärna ditt svar!
Känner man att det inte finns någon månad som man tycker verkar bäst/sämst kan man kanske lämna tråden utan kommentar?
Min tjej fyller år 19:e december. Mitt i all annan julstress ska man dessutom ordna barnkalas. Definitivt den sämsta månaden. Enligt mig.
Nov dec januari - Runt jul penngabrist. Roligare att ha pakethögtid längre bort från jul
För min egen del skulle jag inte vilja fylla år i december, får ju redan paket en gång den månaden, bättre att sprida ut det lite över året
Kommer ihåg när jag var liten, tyckte inte kompisarna som fyllde år på sommaren att dert var något vidare, för det var aldrig några som kunde komma på kalas för de var iväg på semester...
December måste ju vara den sämsta månaden. Då är det jul och nyår och i princip alla har dåligt med pengar pga julen. Tänk bara att fylla i närheten av julafton eller på julafton. När man fyller 18 blir man krogmyndig sist av alla sina vänner, surt....
Bäst vet jag inte sommaren och våren är ju fina årstider så då iallafall kanske.
Usch! Januari suger!
Det är klart när man var liten var det ju rätt kul att få fylla först!
Då skulle jag inte velat fylla i december, men det skulle jag nog hellre göra nu....
Annars tror jag helst sen vår eller tidig höst så det är varmt ute men alla inte har semester!
April Oktober och November e bäst ;o) däremot e ju datum värre än månad... har t ex en systerdotter som fyller 19 en månad... va mycke pengar man har då *s*
sämsta (enligt mig)
November, december och januari
Bästa (enligt mig)
Maj, Juni, Juli
Drakmamman 76 skrev 2008-05-15 12:20:25 följande:
bra att fylla år tidigt på året. (då är man ju inte yngst på klassen) Sen är det nog ganska bra ifall man kan vara utomhus också på kalaset. Maj-juni verkar ju bra. Juli är nog lite trist eftersom så många är bortresta då.
December håller jag nog som sämst. Jag fyller år den 22 decenber och det har inte alltd varit allt för roligt. Massa julstress, många som inte har tid att komma på kalas (fick ha kalas ett par veckor innan, då var det fler som kunde) alla paket på en gång 8julklappar och presenter), inge roligt att vara ute på kalaset ochsen nr man blev lite äldre så fick man ju göra "allting" sist...moppe, krogen, bolaget . Men nu är det rätt bra att vara född i december...jag får vara yngre lite längre
Slutet av maj/början av juni tycker i allafall jag att det är idealiskt. Pakettillfällena sprids ut, det är oftast varmt ute, semestrarna har inte börjat (så alla kompisar har inte åkt iväg ännu)
Bäst är augusti. Något att se fram emot när det tråkiga med skolan börjar efter ett långt sommarlov samtidigt som det faktiskt fortfarande är sommar då.
Bäst enligt mig är augusti. Fint väder och industrisemestern är slut.
Sämst är väl alla månader veckan innan lön. Iaf för de som köper presenter.
Ville bara säga att det har varit strålande sol på 96% av mina födelsedagar. I augusti.
Jag har alltid tyckt att det var lite trist att fylla år i juli för att många var bortresta, å andra sidan är det skönt att fylla år när det är sol och varmt.
Skulle vara värre att fylla i december eller januari.
Bästa månaden skulle jag tycka var maj eller möjligen juni.
December är lite tråkigt, jag fyller år på julafton. Skulle vara roligt att fylla år på sommaren och kunna äta jordgubbstårta på sin födelsedag ;)
Jag har alltid gillat att fylla år i december, förutom 15 för då ville jag åka moppe Alla är hemma och kommer på kalas, men jag fyller 1:a så julstöket är rätt lugnt för dom flesta
Juli tycker jag är sämst (åtminstone i barnperspektiv).
jag tycker att maj är sämst, fyller själv år då.
det är så många som fyller år så jag har alltid hamnat i skymundan.
Själv så fyller jag år 24 januari. Jag lovar er, det är absolut den sämsta dagen. Vem f-n har pengar den dagen. Dagen innan lön.