• Raira

skasen eller kolmården

vill hemskt gjärna hitta på något skoj med barnen i sommar .
    Så nu undrar man vad ska man göra har funderingar på skansen eller kolmårdens djurpark .
    Vilket av de är bäst . Barnen är 3 och 5 år plus en 1månaders bebis .

norrköping el stockholm vi bor i örebro så det är inte så långt att åka från båda hållen .

men vilket kan vara roligast för dem . priser och så om man jämför kan nog bli lika dyrt med entre och övernattning osv.

• Svar på tråden skasen eller kolmården
  • Miss Love

Kolmården är ju mycket större än Skansen och mycket mer att se, därför skulle jag välja Kolmården.

• Maria V

Vi va till Kolmården förra sommaren. Då va våran dotter 5 månader. Det gick hur bra som heslt att åka. Tror att det tog 7 timmar. Men då hade vi husvagn med oss. Jag skulle ta Kolmården. Vill åka dit igen när barnen har blivit stora så dom kommer ihåg det.

• Chilimon

Helt klart Kolmården.
    Ni kan ju ta och bo antingen på vildmarkshotellet eller på campingen. Finns visst även ett fräscht vandrarhem i krokeks centrum som ligger precis brevid mataffären.

Is it gay to play huthut-balls with a friend?
  • 75majasmamma

Kolmården har en 3 åring och en en månaders gick hur bra som helst på sommaren finns ju pool att bada i oxå och storlekplats och bamsesvärld jättebra och skönt att slippa storstockholmmed små barn tänker bla på parkeringar

• M987

Vi var på Skansen för någon vecka sedan.
    Det har blivit riktigt slitit och nergånget så jag kan inte rekommendera det.
    Dessutom, hur kul är det med en älg och en varg?

• Lejån

Kolmården helt överlägset!! Tycker skansen mest är gamla hus

• annikaloppan

Kolmården! Var där nu i april och vill åka en gång till innan sommaren är slut.
    Fast vi vi får nog nöja oss med Parken Zoo
    Skansen var det mååånga år sen jag var på. Tycker inte det är så roligt.

◊ William 05 10 15 ◊
  • Prettyblueeyes

Kolmården :) Finns ingen finare och mysigare djurpark :)

• annikaloppan
    Lejån skrev 2008-05-19 13:26:39 följande:
    Kolmården helt överlägset!! Tycker skansen mest är gamla hus
    Ja, eller hur?
    Skittråkigt
    Kolmården har ju liksom delfiner! Yey!!!
    ◊ William 05 10 15 ◊
  • annikaloppan
    Prettyblueeyes skrev 2008-05-19 13:29:19 följande:
    Kolmården :) Finns ingen finare och mysigare djurpark :)
    Nej, den är jättebra!
    ◊ William 05 10 15 ◊
  • vicnia

det enda negativa med kolmården är att det är såååå dyrt! Skansen är billigare. Små barn kan tycka att det är lika kul bara de får se lite djur.

• annikaloppan
    vicnia skrev 2008-05-19 13:31:25 följande:
    det enda negativa med kolmården är att det är såååå dyrt! Skansen är billigare. Små barn kan tycka att det är lika kul bara de får se lite djur.
    Men det är värt varenda krona
    Barnen tycker det är kul, ja. Men vi vuxna då?
    ◊ William 05 10 15 ◊
  • vicnia

Skansen är ett bra alternativ för familjer som kanske inte har så mycket pengar. Vi brukar ta och åka till båda.

• Lejån
    annikaloppan skrev 2008-05-19 13:29:19 följande:
    Ja, eller hur? Skittråkigt Kolmården har ju liksom delfiner! Yey!!!
    Precis!! Jag skulle kunna gå på huuur många delfinföreställningar som helst!
    Längtar tills sensommaren då vi ska ta en hel helg på kolis med hotell och hela kitet!
  • annikaloppan
    Lejån skrev 2008-05-19 13:55:21 följande:
    Precis!! Jag skulle kunna gå på huuur många delfinföreställningar som helst! Längtar tills sensommaren då vi ska ta en hel helg på kolis med hotell och hela kitet!
    Ja, jag skulle kunna gå in på Kolmården, gå till delfinerna och sen åka hem igen
    Gud så härligt det där lät då! Ha så mysigt!
    ◊ William 05 10 15 ◊
  • Lejån
    Tack det ska vi verkligen ha! (hoppas bara bebis tycker detsamma... *hehe*)
  • NicoFina

Kolmården är ju inte alls dyrt:-S
    Vi var där förra sommaren. Man fick ett jätte bra erbjudande av ICA att bo på Wildmarkshotellet en natt med frukost och 2 dagar entre till zoo, delfin showen (vip plats), safari parken och akvariet för 2600. Då var vi 2 vuxna och 1 barn men priset var för 2 vuxna och 2 barn.
    Maten inne på själva djurparken var inte alls så dyr som vi trodde att den skulle vara.

Verkligen prisvärt.

• Nasse7

Lite OT, men hur gamla måste barnen vara för att de ska tycka det är roligt. Min son blir ett år till sommaren. Är det för tidigt, eller kommer han uppskatta det? Är det bättre att vänta till nästa år? Vi bor typ i Linköping så det är ju inte så långt för oss att åka heller...

Svar på tråden skasen eller kolmården