• hemlis

Fortsättningstråd för oss med mycket extrslag del 5

Hej!

Startar en ny tråd för oss med mycket extraslag på hjärtat

Jag startade tråden för ca 10 mån sedan, då hade jag precis fött mitt tredje barn och fick plötsligt hur mycket extraslag som helst på hjärtat.
    Jag åkte till akuten vettskrämd med mitt nyfödda barn, jag hade ca 20 extraslag per minut då och dom tog massor av prover.
    Jag har nu träffat fler hjärtspeciallister och fått göra mycket undersökningar, jag har ofarliga extraslag.
    Det har tagit lång tid för mig att må bättre psykiskt bra trots alla extraslag som jag fortfarande ofta har.

Jag märkte när jag startade den förra tråden att jag inte var ensam, det var så skönt.
    Nu hoppas jag att alla ni gamla hittar hit och även nya förstås

• Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extrslag del 5
  • hemlis

Hej!

Hoppas ni hittar hit allihopa

VÄLKOMNA

• LiBä007

Hej !!
    Jag har hittat hit...

När ni får extraslag analyserar ni dem då ? Typ, varför fick jag extraslag nu ? Vad gjorde jag, hur mår jag ?
    Jag gör det hela tiden...
    Kommer oftast inte fram till något vettigt.
    Har haft det riktigt bra ett tag nu men så idag har jag haft flera extraslag och jag vet egentligen inte varför ? Kanske för att jag varit ledig och haft tid att känna efter ? Kanske för att jag har ångest över att behöva gå och jobba i morgon (ska vara i restaurangen och inte på mitt vanliga jobb och jag gillar inte det)
    Varför tror ni att ni får extraslag ?

• norrlanningska

Hejsan!

Jag har också hittat hit

Ja jag gör ofta, att analyserar mina extraslag. Speciellt nu på sistone för jag har börjat få det även när jag promenerar och flera st när jag tränar styrketräning. Tidigare brukade jag nästan aldrig få xslag då jag promenerar eller under tiden jag lyfter vikter. Så jag har grubblat ganska mycket kring mina extraslag - varför jag börjar få dessa nu etc etc. Det händer också ganska ofta när jag anstränger mig lite extra som ex när jag tränar på Wii Fit (balansboard) då får jag extraslag. Jag brukar bli ganska orolig för det för man bör inte få x-slag då man anstränger sig

Jag kommer heller aldrig fram något vettigt varför jag får extraslag, dom finns alltid där både när jag stressar eller känner mig lugn.

För några dagar sedan har jag läst någonstans att man bör inte ha x-slag ofta, hela tiden alltså. Det är okej om man har fåtal x-slag. Direkt blev jag orolig och funderade mycket om mina massiva x-slag är verkligen normalt eller inte, hrmf.

På sistone har jag varit lite orolig ifall jag har typ förstorad hjärta eller klaff som gör så att jag får massiva x-slag?? Kanske jag bara inbillar mig??? Jobbigt

• 78Misan

Hittar oxå hit Det har slagit mycket xtra denna v men jag har sovit dåligt o har problem  med min magkatarr

Önskar alla en trevlig helg

• Carla

Hej hej..Jag analyserar emellanåt ,men det har blivit bättre. Jag har inte känt extraslagen så tydligt nu på ett tag och sen naär jag känt på pulsen så har jag extraslag men har inte märkt av det på samma sätt...Nog för att jag inte oroar mig på samma sätt längre, och hoppas att de ska lugna sig..

Ska göra ett nytt dygnsEKG om någon månad för att se hur citalopramen påverkat mina extraslag och om jag kan sluta med selokenet??..

E så glad att min VC läkare ger sån trygghet och att han verkligen lyssnar och förstår mina besvär..En sån läkare önskar jag alla!! Massvis med kramar och jag ska ha en intensviv helg hoppas att mitt hjärta håller sig lugnt!

• Carla

Jag har mått illa från och till i två dagar nu och känner av lite mer extraslag och lägre puls..Va kan de va? E inte gravid...

• Esterella

Hejsan!
    Kikar lite då och då i trådarna. Jag har ju extraslag ibland, inte frekvent som förr. Jag har slutat analysera och kan bara konsatera att jag har det ibland men jag överlever ju, har gjort det i 3 år

Jag har haft lite nu och det beror på att jag är för stressad.

Cogito, ergo sum
  • norrlanningska

Godmorrn!

Nu har jag riktigt mycket extraslag för jag är nervös inför flygresan ikväll till Grekland. Sov gott tills kl 4.30 sen hade jag svårt att somna om pga hade massiva extraslag och dom störde mig, jobbigt! Har liksom inte flugit mer än 2 timmar sen problemet med extraslag började. Annars har jag flugit minst 9 timmar många många gånger utan något problem.

Är också lite nervös inför ett möte ang ev jobb idag kl 12.

Jag försöker att tänka på att det SKA gå bra, speciellt flygresan, usch!

Ha en bra dag

• 78Misan
    norrlanningska skrev 2008-05-28 08:04:03 följande:
    Godmorrn!Nu har jag riktigt mycket extraslag för jag är nervös inför flygresan ikväll till Grekland. Sov gott tills kl 4.30 sen hade jag svårt att somna om pga hade massiva extraslag och dom störde mig, jobbigt! Har liksom inte flugit mer än 2 timmar sen problemet med extraslag började. Annars har jag flugit minst 9 timmar många många gånger utan något problem.Är också lite nervös inför ett möte ang ev jobb idag kl 12.Jag försöker att tänka på att det SKA gå bra, speciellt flygresan, usch! Ha en bra dag
    Det kommer att gå jättebra Ha en trevlig resa nu
  • Carla
    norrlanningska skrev 2008-05-28 08:04:03 följande:
    Godmorrn!Nu har jag riktigt mycket extraslag för jag är nervös inför flygresan ikväll till Grekland. Sov gott tills kl 4.30 sen hade jag svårt att somna om pga hade massiva extraslag och dom störde mig, jobbigt! Har liksom inte flugit mer än 2 timmar sen problemet med extraslag började. Annars har jag flugit minst 9 timmar många många gånger utan något problem.Är också lite nervös inför ett möte ang ev jobb idag kl 12.Jag försöker att tänka på att det SKA gå bra, speciellt flygresan, usch! Ha en bra dag
    Ja de kommer att gå bra, sressen ökar dina x-salg..Ha en underbar resa..

Hur e de nu Hjärtflimmer e inte samma som de vi har va?? Läste en insändare och blev orolig! Hur e de med er?? //Kram
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extrslag del 5