• oOmejaOo

Moussetårta........Mjölkchoklad, vitchoklad och.........förslag??

Testade att göra en tårta som bestod av mörk, mjölk och vitchoklad i tre olika lager. Den blev alldelens för mastig och den mörka chokladen tog över. Detta ska vara en bröllopstårta i sommar och vill verkligen ha mousse.

Nu tänker jag så här, när jag smakade endast mjölk och vitchoklad var det bra smak och alldelens lagom, men jag vill ha en smak till.
    Vad tror ni jordgubb eller någon annan smak??

♥ (¯`°?.¸ ♥ Meja ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Moussetårta........Mjölkchoklad, vitchoklad och.........förslag??
  • Miss Love

Hallon och chokladmousse (speciellt vit chokladmousse) passar jätte bra ihop!

• Sara Li

Någon mintsmak kanske? Eller nougat?

• oOmejaOo

Hallon, det skulle funka färgmässigt oxå. Vårat färtema är rosa och ljusbrunt :)
    Men hur får man till en hallonmousse??

• Danska

Min fru har ett bra recept (hon är kock) men hon är på jobbet ska be henne skriva ner det. jag vet att hon gör med många äggvitor så den blir fluffig.

• Yllette

Jag har smakat en liknande tårta, men jag gillade den mörka moussen bäst! Smaken är ju som baken!
    Vi som åt av tårtan tyckte att det vita lagret kunde tas bort, bara ha mjöl- och mörkchoklad.

Lycka till!

• oOmejaOo
    Danska skrev 2008-05-15 14:11:53 följande:
    Min fru har ett bra recept (hon är kock) men hon är på jobbet ska be henne skriva ner det. jag vet att hon gör med många äggvitor så den blir fluffig.
    Vet du om den går att frysa??
  • oOmejaOo
    Yllette skrev 2008-05-15 14:15:08 följande:
    Jag har smakat en liknande tårta, men jag gillade den mörka moussen bäst! Smaken är ju som baken!Vi som åt av tårtan tyckte att det vita lagret kunde tas bort, bara ha mjöl- och mörkchoklad.Lycka till!
    Jaha nu vart det inte lätt.......;)
  • oOmejaOo

Jag har ju tårtan i frysen så det är ju bara att testa vilken kombination med hallon som funkar bäst :)

• Pollica

Hallong är ju en bra kombination med vit schoklad men jag gillar även blåbär och nougat är ju så gott!

• Pollica

Eller varför inte mango också supergott!

• oOmejaOo

mango...intressant.....

• Dålig fantasi

när jag gick i skolan gjorde vi med passionsfrukt, det var riktigt gott.

• speciers

Min första tanke var hallon, precis som många andra sagt...

• appapp2

hallonmousse är grymt, men funkar inte med mjölk- eller mörk choklad. frukt + choklad = blä
    till vit funkar det utmärkt.

• TereseA

Har oxå en tårtfråga..tror ni passionsfruktmousse,choklamousse och vanilj mousse passar?

vill gärna ha något som passar till passion o choklad????

• Miss Love
    TereseA skrev 2008-05-15 16:05:58 följande:
    Har oxå en tårtfråga..tror ni passionsfruktmousse,choklamousse och vanilj mousse passar?vill gärna ha något som passar till passion o choklad????
    Vanilj passar ju till allt iallafall. Passion och choklad har jag aldrig testat men prova dem ihop innan så märker du om de passar ihop.
Svar på tråden Moussetårta........Mjölkchoklad, vitchoklad och.........förslag??