• Neutraliser

*Någon som har något tips på vart

Någon som har något tips på vart man kan åka (1-2 veckor eller weekend) nu över jul och kanske nyår oxå?
    Vill helst till sol och värme.. men storstad i Europa går oxå bra.
    Det enda jag vill är att slippa vara i Sverige i år med stress och kyla...

Sammanlagd budget för själva resa+hotell är max 5000/person...
    sen har vi inte råd med kanske mer än 2-3000 till mat/fickpengar MAX...

• Svar på tråden *Någon som har något tips på vart
  • micki

om du vill ha sol, värme och avslappnad miljö så är ett givet tips -egypten. det kan vara superdyrt att resa dit men ibland kan det vara jättebilligt. under nyår är det visserligen dyrt där men innan och efter så är det fina priser...oftast iallafall. lycka till :)

• Neutraliser

Aha, ja Egypten vore super!
    Vill helst åka över julafton.. och bara en vecka.
    Du vet inte hur priserna brukar ligga?

Vi kan ta sista minuten och bara boka dagen innan vi åker i princip från Stockholm/Göteborg/Jönköping

Kram och tack för tipset!

• micki

jo jag vet hur det brukar se ut. varit där 6 ggr. men jag reser oftast "endast stol" och då ingår ju inte hotell. måste det vara 5-stjärnigt så kanske det är dyrare så klart men jag märker personligen INGEN skillnad på 4stjärniga hotell och 5stjärniga. exakt samma standard. ett ställe som du bara msåte åka till är el gouna som ligger utanför hurghada vid röda havet men där är det dyrare än i hurghada. el gouna är paradiset. perfekt för barn oxå om ni har det. vill du ha mer info så kan du adda mig midnattssol5@hotmail.com eller bara skriva mail. om det finns fler intresserade så får ni självklart kontakta mig oxå. kram

• Neutraliser

Aha jag skulle oxå kunna tänka mig att bara ta en flygstol, men vet man att det finns plats på hotell och så när man kommer ner? och speciellt runt jul?

Vi behöver inte bo lyxigt... det räcker med 3 stjärnor.. och även 2+ kan vara okej:)

Funderar på att om det inte skiljer så mycket på sista minuten runt jul och "vanliga förbokade resor" så kanske det är lika bra att boka nu..?

Krma´´am

• micki

en flygstol kan kosta (om man bokar tex 2 månader innan) runt 3000 kr men sista minuten-tex 3 dar innan eller ännu närmare beräknad resa så kan det kosta bara 500 kr! jovisst kan man hitta hotell! absolut. ni kan fråga efter hotell redan på flygplatsen när ni kommer ner. visserligen så kanske dom tar det allra dyraste hotellet men det dyra hotellet kan nog rekomendera ett billigare. Men nu kom jag helt plötligt på en idé! jag har en lägenhet där nere i hurghada. en 3:a med gångväg till havet. i december så kommer varken jag eller min fästman att bo där. låter det intressant? kram

• Neutraliser

Det var väldigt gulligt av dig, men jag tänkte att vi skulle satsa på sista minuten istället.. lite spännande så:)
    Och hittar vi inget billigt till nåt varmt land så blir det en weekend i en storstad istället:D

Ville bara ha lite tips av folk mer erfarenheter som du - tackar än en gång!

*Noll koll på hur det såg ut med sista minuten resor förra julen*

• Miss Niles

Jag då!!!

Vi försöker också hitta något bra resmål i början av januari.

• Miss Niles

Tänkte försöka komma iväg v.1-2... Vore jätte kul om man kunde få lite förslag.
    De vi vill är ju att komma iväg och få lite värme

• Neutraliser

Hehe i januari har jag åkt på sista minuten dock och då var det BILLIGT.. :)
    Men jag har en viss känsla av att priserna runt jul inte är riktigt lika trevliga...

Kram

• Neutraliser

Jag har varit på Teneriffa ett år i januari (2200 kr.. resa och 3-stjärnigt hotell) och då bokade vi t o m en månad innan:)
    Vet att den var nere i 1800 kr veckan innan då sista platserna gick...
    Billigt va?

Jag var jättenöjd:)

• Miss Niles

Mmm, själv har jag aldrig kommit iväg den tiden på året. Alla jag pratat med säger att vi måste åka långt bort för att få någon värme...

Vill hitta något mysigt ställe som inte kostar allt för mkt... men mellan 5000:-/ 8000:-

• Miss Niles

Hur var vädret där då? Var de varmt?

• Neutraliser

Jag betalade bara 2200 kr för allt alltså.. :)
    Och då var det trasfer och allt ut till hotell.. åkte med Apollo från Göteborg..

Det var för 3 år sedan och då hade vi mellan 25-26 grader varje dag och solsken:)
    Precis lagom enligt mig!

• Miss Niles

Ja de låter ju toppen! Ska kika runt lite mer. Man har ju lite tid på sig iaf

• Neutraliser

Ja precis.. Hade det inte varit att jag velat fly själva julafton.. så hade jag självklart väntat och säkert fått en jättebillig resa.

• Miss Niles

Förstår dig när de gäller att slippa undan allt julstök och så. Kommer nog oxå försöka att komma iväg någon gång framöver i juletid.
    Kanske att man nästa år åker iväg strax innan jul så att man slipper all hysteri och så.

Svar på tråden *Någon som har något tips på vart