trött på telefonförsäljare??
kolla in hur du vänder på ett samtal:
kolla in hur du vänder på ett samtal:
Oj,oj!! Den var bra! Finns den översatt på svenska, tro
hjälp vad kul Fast tycker ändå synd om försäljaren, där försvann flera minuter när han skulle ha tjänat ihop sitt levebröd.
Jobbar som telefonsäljare (dock mot företag)
Har arbetat som telefonsäljare på privatpersoner.
Själv gillar jag inte att köpa via telefon, men säger det på ett artigt sätt.
Jag har aldrig förstått varför man skall vara otrevlig mot någon yrkesgrupp.
Jag gillar inte alla människor, men är inte otrevlig med dem bara för det....
Säg snälla "Tack, men nej tack" till den som ringer.
Eller anmäla sig till "nix"....
Alla samtal spärras inte genom Nix...
Oftast brukar det ju inte räcka med ett "nej, tack" utan att det propsas vidare på att man måste prova för att det är så förmåååånligt just nu... Utom två gånger.
Telefonen ringer: Hallå?
Säljare: Hej! Jag vill att du köper våra superduper-underkläder som du får hem med posten!
Jag: (Med gallskrikande bebis på armen) Jag har en hel låda med underkläder från er som jag inte kommer i för tillfället, men tack ändå.
Säljaren hittar inget argument utan önskar mig en trevlig dag och avslutar snabbt samtalet.
Barn verkar avskräcka telesäljare Häromveckan ringde någon som ville sälja på mig något vitamintillskott, men när hon hörde bebisen så frågade hon om jag ammade, och då gick det inte att ta dessa tabletter. Första (enda?) gången som jag inte har behövt säga nej till en teleförsäljare
!
Jag brukar ifrågasätta varför jag ska köpa just deras avtal på El el mobil o när de får specifika frågor kan de oftast inte redogöra för det jag undrar och hänvisar till företagets hemsida," ja tack då kikar jag där ist" och samtalet är avslutat..;) (kan inte låta bli få dem att känna sig dumma..)
Skitkul ju, han var verkligen duktig på att skrämma försäljaren, han lär aldrig ringa det nummret igen.
Ja det är ju jätteroligt att göra sig löjlig över andra och vara oförskämd.
Tror ni att folk har som drömyrke att vara telefonförsäljare eller? Eller tycker ni att det är bättre att folk går på bidrag?
Skaffa NIX - då sållas de allra flesta bort, och bara sådana som ni själva har godkänt får ringa.
Mitt senaste samtal:
-Hej är zzz(min sambo)där?
-Ja, men vi är med i nix
-Nej, det är ni inte alls det
-Jo
*klick*
Jag är alltid trevlig på de som är trevliga på mig, men det är inte sällan som de inte är det.
Rätt många låter bli att presentera sig, och en del VÄGRAR svara på vad de heter och vart de ringer från! (som söker sambon)
Min sambo som avskyr när folk inte presenterar sig, har bett mig att fråga vem det är innan han tar telefonen.
Han är oftast för upptagen för att prata med försäljare, och vet redan innan att han inte vill ha - vad det än är.
Ett flertal har ifrågasatt vad jag har med det att göra, det är ju sambon som de söker.
Vid ett tillfälle blev jag kallad taskig och missunsam för att jag sa att min sambo inte ville ha en prenumeration på slitz eller café eller vad det nu var.
"Det kan väl inte du veta" har jag fått i ansiktet ett par tio gånger också, och då har jag lugnt och sansat förklarat att det kan jag visst, följt av:
Jag: -Älskling, de säger att jag inte vet om du vill ha xxx eller inte
Sambon: -Be dem dra åt helvete
Jag: -Nej tack, han vill inte ha.
Nu börjar nog Nix hjälpa lite, ringer bara nån i veckan, men förut ringde det flera om dagen, och flertalet var inte trevliga när jag tackade nej.
Det tar ett tag innan ens registrering börjar synas hos företagen, samt efter några år måste man förnya sig nix-ning.
Nix gäller också ENDAST försäljning. Inte undersökningar eller samtal från företag man är kund hos/varit kund hos.
En annan sak som kan vara bra att veta är att det inte finns något liknande Nix för företag. Däremot finns det ett flertal företag som säljer en "Nixtjänst" till andra företag och intalar dem att om de bara betalar dem pengar så slipper de alla försäljare. Det är inte sant. Callcenterföretagen känner oftast inte ens till att spärrföretaget existerar, och det finns ingen lag eller liknande nix som förbjuder callcenter att ringa till dem som reggat sig hos "Nisses spärrtjänst". Företagen blir helt enkelt blåsta på pengar.
Enklaste sättet att bli av med ett callcenterföretag:
- Lyssna på vad de vill
- Ge ett tydligt skäl till varför det inte passar dig (de som sitter där behöver oftast få fram någon typ av anledning till varför de inte "lyckades" med ditt samtal. Ge dem ett bra skäl så kan de lägga på.)
- Var trevlig.
Den var bra. Kanske man borde använda. =P