trött på telefonförsäljare??
kolla in hur du vänder på ett samtal:
kolla in hur du vänder på ett samtal:
Oj,oj!! Den var bra! Finns den översatt på svenska, tro
hjälp vad kul Fast tycker ändå synd om försäljaren, där försvann flera minuter när han skulle ha tjänat ihop sitt levebröd.
Jobbar som telefonsäljare (dock mot företag)
Har arbetat som telefonsäljare på privatpersoner.
Själv gillar jag inte att köpa via telefon, men säger det på ett artigt sätt.
Jag har aldrig förstått varför man skall vara otrevlig mot någon yrkesgrupp.
Jag gillar inte alla människor, men är inte otrevlig med dem bara för det....
Säg snälla "Tack, men nej tack" till den som ringer.
Eller anmäla sig till "nix"....
Alla samtal spärras inte genom Nix...
Oftast brukar det ju inte räcka med ett "nej, tack" utan att det propsas vidare på att man måste prova för att det är så förmåååånligt just nu... Utom två gånger.
Telefonen ringer: Hallå?
Säljare: Hej! Jag vill att du köper våra superduper-underkläder som du får hem med posten!
Jag: (Med gallskrikande bebis på armen) Jag har en hel låda med underkläder från er som jag inte kommer i för tillfället, men tack ändå.
Säljaren hittar inget argument utan önskar mig en trevlig dag och avslutar snabbt samtalet.
Barn verkar avskräcka telesäljare Häromveckan ringde någon som ville sälja på mig något vitamintillskott, men när hon hörde bebisen så frågade hon om jag ammade, och då gick det inte att ta dessa tabletter. Första (enda?) gången som jag inte har behövt säga nej till en teleförsäljare
!
Jag brukar ifrågasätta varför jag ska köpa just deras avtal på El el mobil o när de får specifika frågor kan de oftast inte redogöra för det jag undrar och hänvisar till företagets hemsida," ja tack då kikar jag där ist" och samtalet är avslutat..;) (kan inte låta bli få dem att känna sig dumma..)
Skitkul ju, han var verkligen duktig på att skrämma försäljaren, han lär aldrig ringa det nummret igen.