• Annsofie83

Förlovningsring

Jag o min kille tittar på ringar. Han vill ha en slät guldring och jag är sugen på en med något enkelt mönster. Det är verkligen en djungel av ringar och absolut inte lätt o välja. Någon som har tips eller erfarenhet av släta ringar?? De e ju lite bredare har jag märkt. Är det snyggt på tjejer eller ser det klumpigt ut?? Tjejen i affären sa att de aldrig blir omoderna och att det är lättare o välja vigselring sen...
    TIPS!!!

• Svar på tråden Förlovningsring
  • Miss Love

Jag har en slät förlovningsring som är 3 mm bred bara så de finns i olika bredder.

• Hera78

Han kan väl ha en slät och du en med mönster?

Jag och min sambo har förlovningsringar i titan, jag har med en diamant i och han har en slät. Min är smalare än hans eftersom jag ska få plats med en framtida vigselring och hans är bredare eftersom han bara vill ha en ring.

Är ni intresserade av ringar i titan så titta in på www.titanringar.com

• Me o Mike

jag har en slät LITE kantigare variant.. Skitfin!! Jag har VÄÄÄLDIGT svårt för mönstarde ringar.. Känns lite tonårsaktigt..

• bara lilla jag

jag har en jättefin enkel ring som är slät förutom att själva ytan ser ut att vara hammrad på typ.. den är jättefin och den blänker jättefint i solen eller i ljus...den är 3 mm.. Så när vigselringen kommer på så blir det alldeles perfekt tror jag :D Jag har ganska korta fingrar så därför kan jag inte ha för breda ringar

• vispen76

Har en vitguldring som e slät å rak e 4.5mm bred vill nämligen ha en smalare ring som vigselring som e 3mm med stenar.

• Känslan

Jag har 2 släta guldringar (förlovning och vigsel) 5mm/st och jag tycker ju givetvis att det är jättesnyggt =) men smaken är olika.Och det stämmer ju bra som tjejen sa i affären,att det blir lättare att välja vigselring om förlovningsringen är slät.Jag trodde ett tag att jag ville ha en vigselring med stenar men jag gillade min ring så mycket att det blev 2 likadana =)

• Frostkristall

både jag och sambon har släta guldringar, och de är ganska smala, tycker jag i alla fall.
    Om vi gifter oss så kommer vigselringen högst antagligen bli en liknande ring fast med en liten sten i.

• Frostkristall

det finns förresten bild på min förlovningsring i mitt galleri

• Malllis

Det jag har upplevt nu när jag ska gifta mig, att en slät ring är så mycket lättare, för då kan man köpa en likadan som förlovningsringen och tex sätta i en sten. Så har vi gjort.

Kärlek: Alfons 070308 - latte-mamman.blogspot.com/
  • Miu

Eller varför inte en med diamanter? Har bild på min förlovningsring i galleriet. Den kommer passa perfekt till en solitär ring sedan när vi gifter oss i framtiden.

• Bebbe09

min ring e på 6 millimeter och den sitter apsnyggt.
    jag e inte kraftig eller normalbyggd skulle nog säga jag e något undernärd har långa pianofingrar men alla säger den sitter snyggt och jag trivs med den jätte bra.

Vi köpte våra på www.vigselbutiken.se där skickar dom hem mått gratis så ni kan mäta o så.

Svar på tråden Förlovningsring