• Anonym

Kompis gör abort, jag är stöd.

Hejsan, min kompis ska göra abort den 23/5. Eller hon ska iaf på ultraljudsundersökning för att stärka att hon kan göra medicinsk abort. Om det blir abort då ska jag vara där som ett stöd för henne under tiden.

Får man mkt ont när man gör medicinsk abort, hur fungerar det mm? Vi har varit bästa kompisar i 9 år och vill verkligen finnas där för henne på rätt sätt, men vet inget om abort.

SNÄLLA hjälp mej :(

• Svar på tråden Kompis gör abort, jag är stöd.
  • Anonym

Hej vilken bra kommis du är som finns i dena svåra stönd.

• LoverBambi

Hej!

Jag va m min bästa vän när hon gjorde en medicinsk abort.
    Kan säjja såhär:
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJJJJJJJJ!!

Ja det gör ont, min vän höll på å "avlida".
    Men alla e vi ju olika. Så e d ju.

Men stötta på du! Kan din vän behöva.

Kram t dejj

• Anonym (...)

Svårt att säga hur din kompis kommer att uppleva det, det är så olika. Själv hade jag inte mer ont än kraftig mensvärk och vanliga värktabletter funkade bra.

Vilken fin kompis du är.

• Anonym

hon skulle fara sj först, men när jag erbjöd mig blev hon så glad. Lovat att ta ledigt för att kunna vara där för henne. Hoppas att det ska gå bra.

Känner mej orolig då jag läst om allt ont som folk skrivit om och får gråten i halsen då jag inte vill att det ska hända henne. Huvva vad hemskt det låter.

• Anonym

Att du bara är där är guld värd men jag hoppas du vet vad du ger dig in på för det kan ju ta några timmar och det kan bli mycket känslor.

• Anonym (har gjort)

Jag gjorde en medicinsk abort för ca ett år sedan. Det gjorde inte så ont, som mensvärk ungefär. Skulle hon ha jätteont kan man be om mer smärtlindring. Det otäckaste var när det kom ut.

• Anonym

Du får kanske inte var med på rummet där hon ligger pga tystnadsplikt...

gäller det iaf här.

• Anonym (...)

I Malmö är det ok att ha med någon in.

• Anonym

Jag gör allt för henne, vi har gråtit mkt tillsammans om mkt som varit totalt förjävligt. Jag hoppas då jag får vara där för att kunna vara där för henne, annars vet jag inte. Men man får hoppas på det. Nån som skulle föjt med men inte fått det?

• Anonym (har gjort)

jag fick ha med mig vem jag ville in och kan inte tänka mig att nån skulle neka din kompis, som redan är i en mycket jobbig situation, att ha med sig dig som stöd. skulle de säga nåt så stå på dig!

• Anonym

Just vad jag tänkte, inte kan dom tvinga henne att göra en sån jobbig sak ensam, det borde dom inte. Då kmr jag säga vad jag tkr, helt klart. Läst att det står att man gärna får ha med sig någon man litar på.

• Anonym

Jag fick inte ha med min man eller nån annan...
    pga tystnadspliketn.

Anonym skrev 2008-05-15 22:15:04 följande:
    Just vad jag tänkte, inte kan dom tvinga henne att göra en sån jobbig sak ensam, det borde dom inte. Då kmr jag säga vad jag tkr, helt klart. Läst att det står att man gärna får ha med sig någon man litar på.
  • Anonym (har gjort)

Va?? Jag o min kille fick ett eget rum att vara i. gjorde aborten på ett lassarett på gyn avd. Vems tystnadsplikt ska man tänka på? det är ju ingen annan som är där som man behöver fråga ut direkt.

• Anonym

Här får man inget eget rum.
    Man ligger 4 st i samma..

Anonym (har gjort) skrev 2008-05-15 22:49:38 följande:

Va?? Jag o min kille fick ett eget rum att vara i. gjorde aborten på ett lassarett på gyn avd. Vems tystnadsplikt ska man tänka på? det är ju ingen annan som är där som man behöver fråga ut direkt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-05-15 22:50:54 följande:
    Här får man inget eget rum.Man ligger 4 st i samma..Anonym (har gjort) skrev 2008-05-15 22:49:38 följande:
    Men gud vad hemskt, man vill nog vara sj en sån gång. Jag hoppas att hon får eget rum så jag kan vara där med henne då.
  • Anonym (...)

Jag låg också på sal med 3 andra kvinnor. 2 av dem väntade på en kirurgisk abort och den andra gjorde medicinsk som jag. Det kändes ok för min del, vi var ju där av samma anledning, och man kunde stänga in sig bakom draperiet.

• Anonym

iofs, tur att du kände så iaf :) Bara man sj mår bra och är nöjd så !

• suset

Du anar inte hur mkt en vän betyder i det läget, som ställer upp och finns där för en. Du är guld värd.

Svar på tråden Kompis gör abort, jag är stöd.