• ulrica83

Någon som gjort egna inbjudningskort till dop?

Behöver inspiration :)

• Svar på tråden Någon som gjort egna inbjudningskort till dop?
  • Små Hjärtan

Vi gjorde egna till dotterns dop.
    Tog en bra bild på henne som vi skrev ut på papper där hade vi skrivit DOP ovanför bilden och hennes namn under bilden och i kortet hade vi skrivit tid, datum, vilken kyrka och var vi samlades efter dopet. Även o.s.a datum och telefon nummer

My heart belongs to my family
  • Tjej 83

köpte röd fingerfärg o måla under henens fötter o stämplade på framsidan på korten. o skrev Dop längst upp.
    jättemysiga blev det.
    hon låg under babygymmet o mådde så bra så. skratta lite då de kittlades hehe

sen skrev vi infon innuti kortet.

• flybell

har bild i mitt bildgalleri...bara o kika in

• buffybus

ja jag gjorde egna.. köpte grejer på panduro..

gröna blad.. på framsidan skrev jag den personen som va bjuden.. ex: Malin 
    så satte jag lite klistermärken som en nalle, napp o sånt.. och på insidan skrev jag på ena sidan välkommen till dop och 25 års kalas för vi firar det tillsammans.. 
    satte en klister figur där med och en blå siden rosett.. på andra sidan skrev jag tid o plats och osa och sånt.. plus nån figur där med.. 
    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Ilene

Japp... köpte färdiga, vikta, enfärgade kort och kuvrt i grönt på Panduro...
    Målade sonens fot med vit "ansiktsfärg" som vi sen tryckte på utsidan av kortet...sen var det bara att skriva själva inbjudan...
    Enkelt och lätt!!!

• never die

Gjorde egna. köpte enfärgade färdigvikta papper på Wettergrens (vita) och målade old school hjärta med vimpel i och skrev hennes namn i vimpeln. Snyggt och enkelt!

• carro79

jag gjorde mina på nätet på en sida som heter Trycksakstorget.se, dom blev jätte fina. det kanske inte räknas som egna? men man gör dom ju i princip själv, bara d att dom trycker upp korten.

• lisaan74

Jag ska ha utedop den 12 juli o jag hittade färdiga inbjudningskortskit på Timari där man kan klistra o knåpa själv,plus att jag har en fotoskrivare så jag har skrivit ut första kortet på Ebba o ska klistra fast det på korten o skriva välkommen på ebbas dop med silverpenna.
    Kostade inte alls många kronor o det blir ju mer personligare om man gör det själv tycker jag.

• ulrica83

Tack för alla tips! Alltid kul med inspiration. Har börjat få en liten bild av hur de ska se ut nu. Får se om jag lyckas!

Svar på tråden Någon som gjort egna inbjudningskort till dop?