Någon som gjort egna inbjudningskort till dop?
Behöver inspiration :)
Behöver inspiration :)
Vi gjorde egna till dotterns dop.
Tog en bra bild på henne som vi skrev ut på papper där hade vi skrivit DOP ovanför bilden och hennes namn under bilden och i kortet hade vi skrivit tid, datum, vilken kyrka och var vi samlades efter dopet. Även o.s.a datum och telefon nummer
köpte röd fingerfärg o måla under henens fötter o stämplade på framsidan på korten. o skrev Dop längst upp.
jättemysiga blev det.
hon låg under babygymmet o mådde så bra så. skratta lite då de kittlades hehe
sen skrev vi infon innuti kortet.
har bild i mitt bildgalleri...bara o kika in
ja jag gjorde egna.. köpte grejer på panduro..
Japp... köpte färdiga, vikta, enfärgade kort och kuvrt i grönt på Panduro...
Målade sonens fot med vit "ansiktsfärg" som vi sen tryckte på utsidan av kortet...sen var det bara att skriva själva inbjudan...
Enkelt och lätt!!!
Gjorde egna. köpte enfärgade färdigvikta papper på Wettergrens (vita) och målade old school hjärta med vimpel i och skrev hennes namn i vimpeln. Snyggt och enkelt!
jag gjorde mina på nätet på en sida som heter Trycksakstorget.se, dom blev jätte fina. det kanske inte räknas som egna? men man gör dom ju i princip själv, bara d att dom trycker upp korten.
Jag ska ha utedop den 12 juli o jag hittade färdiga inbjudningskortskit på Timari där man kan klistra o knåpa själv,plus att jag har en fotoskrivare så jag har skrivit ut första kortet på Ebba o ska klistra fast det på korten o skriva välkommen på ebbas dop med silverpenna.
Kostade inte alls många kronor o det blir ju mer personligare om man gör det själv tycker jag.
Tack för alla tips! Alltid kul med inspiration. Har börjat få en liten bild av hur de ska se ut nu. Får se om jag lyckas!