• Myrbo86

Kan man köpa graviditetstest på ICA Maxi???

Jag har hört att det skall finnas grav. test på ICA och Koop, har tittat men aldrig hittat några... Finns det verkligen och i så fall, vart brukar de finnas?

• Svar på tråden Kan man köpa graviditetstest på ICA Maxi???
  • Snorkis

Inte på ICA här oss oss... Men på Coop finns det... Det är RFSU;s test och de brukar hänga vid kassan (i vår stad)...

• Myrbo86

Okej :) Jag ska dit och handla sen så då ska jag kolla.

• gizzla

det stod ngt t tidningarna om det härom veckan. att graviditetstest nu skulle släppas att säljas på ica, coop och div mackar osv. Så det är säkert vanligare nu att det finns det än för bara 2 veckor sen så...

• Solano

RSFU´s finns här på ica.
    Men det kanske är så att de har börjat sälja de andra testerna nu också i samband med att de börjat sälja nikotinläkemedel på vanliga affärer. Har debörjat sälja andra recepfria läkemdel med på affärerna?

• Myrbo86

Det har jag inte tänkt på att kolla, men ska handla lite senare idag så då ska jag kika :)

Annars får man åka till apoteket i alla fall... Bara bekvämt om det skulle finnas på ica där man ändå handlar allt annat.

• snappi81

Större kedjor brukar ju ha en "kundtjänst" eller liknande ibland så har dom tester och sånt där.. fråga om du inte hittar för vad jag vet så brukar alla större ställen sälja rfsu:s tester.

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • snappi81

Kom på att det kan ju va svårt att hitta om du inte vet hur dom ser ut!  Rfsu:s tester ligger i typ en kondomförpackning (antar att du vet hur dom ser ut) Förpackningen är vit med röd text..

• Myrbo86

Jaha... va bra, men då måste man gå och fråga efter dem eller händer de framme? Kondomförpackningar vet jag i alla fall hur de ser ut :p haha

• snappi81
    Myrbo86 skrev 2008-05-16 12:57:35 följande:
    Jaha... va bra, men då måste man gå och fråga efter dem eller händer de framme? Kondomförpackningar vet jag i alla fall hur de ser ut :p haha
    Man brukar få fråga efter dom om dom inte hänger framme vid kassorna...
  • Myrbo86

Anledningen till varför jag undrar är för att jag bor i en lite "håla" och skulle vilja kunna köpa testet lite i smyg så ingen ser. Det är ju nästan omöjligt att gå på apoteket här utan att träffa någon som man känner och vips så är snacket i full gång. Om jag är gravid så vill jag hellst att det ska vara hemligt tills vi sett att det går bra. Därför vore det toppen om man kunde handla det på Ica Maxi där man har sån där självscanning så behöver ingen se vad man handlar för något :)

• snappi81

Ja det är klart! vet ju inte hur ert maxi har det men dom jag varit på då har dom dom inte framme, så då måste du fråga efter dom... men det är väl mindre chans att du stötter på någon på maxi än på apoteket... Jag bor inte ens i en liten " håla" och lyckas alltid träffa nån man känner på apoteket så jag vet hur det är... när jag skulle köpa mitt så lyckades ju en jobbarkompis stå framför mig i kön..

Svar på tråden Kan man köpa graviditetstest på ICA Maxi???