• Moonbride

Bada 8 månaders i pool i utomlands??

Hej!

Vi åker till Mallis nästa helg!

Är det för kallt att bada en 8 månders i pool i maj månad på Mallorca? I poolen brukar det vara klor, ni med erfarenhet är det ok att bada en 8 månaders där?

Har ni badat era småttingar i samma ålder?
    ♥ Alicia - 22 sep 2007 ♥
  • Svar på tråden Bada 8 månaders i pool i utomlands??
  • Tildarut

Min tjej var nio månader när vi var i Bulgarien och hon badade i poolen varje dag och det gick hur bra som helst!
    Hoppas ni får en skön semester!

• Lilly Li

Vår sjumånaders badade med glädje i baby-poolen (som ju var lite varmare eftersom den var så grund) varje dag när vi var i Turkiet. På med solhatt och skyddande kläder, sen är det bara att bada på. Kom bara ihåg att duscha av henne sen. Vi duschade vår lilla med oss på kvällen, sen smörjde vi med fet kräm för att huden inte skulle torka ut!

• Moonbride

Då ska jag nog bada henne också... :) Hon älskar att bada hemma, vi går på babysim! Jag var lite orolig för kloret och om det skulle vara för kallt...

♥ Alicia - 22 sep 2007 ♥
  • hotten

Ett barn under 2 år skall inte alls bad under 32 c, å en pool runt medelhavet håller långt under 20c denna årstid.
    det är ju bara at fråga på baby simmet, bvc eller googla. sen kan man naturligtvis göra som man vill precis som med allt annat..

• Lilly Li

När vi var iväg låg temperaturen väl över 20 i vattnet. Jag tror du märker på din tjej om hon tycker det är för kallt. Vår dotter markerade första dagen att det var för kallt. De andra dagarna ville hon inte upp...

• Klina10

När vi var på Mallis förra året i början av juni så var vi förvånade att alla pooler var så kalla, dvs ingen var uppvärmd av alla de som barnpooler vi var vid (tjuvbadade i pooler som inte tillhörde vårt hotell oxå för att testa värmen). Vår 1 åring ville gärna bada men frös såklart.

• Dixie

Barn under 2 år kan bada i vatten som är under 32 grader (det är när man går på babysim det ska vara minst 32 grader) - men det får nog bli korta dopp i poolen, du märker ju om hon fryser.
    Kloret brukar inte vara några problem ( om hon inte är allergisk)

Svar på tråden Bada 8 månaders i pool i utomlands??