• Ollie79

Barnvagn för långa föräldrar. Hjälp!!

Hej,
    Har ni några bra tips på vilka vagnar som fungerar för långa personer?
    Har varit runt och tittat men tycker det är jättesvårt.
    Det känns som att de flesta är så långt ned så man får böja sig så djupt. Jag är 174 cm och min sambo är ca 185 cm.
    Jag är väldigt förtjust i bl a Bugaboo, men den är ju väldigt låg, och det tycker jag inte om.
    Är ute efter en hyfsat smidig vagn.
    Har kollat på Stokke Xplory, för den är ju jättehög, och kan justeras ordentligt. Men den känns lite ranglig, och är bara i hårdplast med något enkelt liggunderlag i. Det kan ju inte vara så himla bekvämt att ligga i... eller?

Är tacksam för alla tips som ni kan komma med!!

• Svar på tråden Barnvagn för långa föräldrar. Hjälp!!
  • mludvigs

Vi har en Hartan som min man som är över 1.90 lång varit väldigt nöjd med.
    De flesta barnvagnar kan man ju dessutom köpa till liksom ett extrahandtag om det skulle behövas (om man inte kan justera så det passar ens egen längd).

• sweettooth

Både jag och min sambo är 1,88 långa och vi har en Quinny XL Freestyle som funkar kanon för oss. Den känns superskön att köra och handtaget är lätt att justera när storasyster vill köra vagnen ibland.
    Vagnen i sig är väldigt stabil och flexibel då man kan ha både babyskydd, liggdel och sittdel till den.

• 3smågrisar

emmaljunga edge duo combi! jag köpte den just för att jag ville ha en hög stabil vagn!

• Lilla Skurtan

hej! vi tittade lite på brios vagn med svängbara framhjul, jag minns inte vad den hette men vi tyckte att handtaget i det lägsta läget var för högt för oss, de kanske kan va nått för er om ni är längre?
    lycka till!

• Gurkburken

Vi har en Brio Nova med svängbart teleskophandtag och maken som är 1,89 lång tycker den är super! (Jag är bara 1,67 men jag gillar den också )
    Vi kompletterade nyligen med en enklare vagn och valde då mellan Brios Race och Sitty. Det blev en Race just på grund av det justerbara teleskophandtaget, och maken är mycket förtjust i den vagnen också.

• PixieKatt

Briovagn har vi. Och den är bra, för inskjutna handtag är lagom för mig som är liten och utdragna passar sambon som är lång De handtag som man vippar gillade inte min sambo, för då kom han så nära vagnen och slog fötterna i hjulen.
    Lycka till !

• Castle
    PixieKatt skrev 2008-05-16 13:22:53 följande:
    Briovagn har vi. Och den är bra, för inskjutna handtag är lagom för mig som är liten och utdragna passar sambon som är lång De handtag som man vippar gillade inte min sambo, för då kom han så nära vagnen och slog fötterna i hjulen.Lycka till !
    det där med vippbart handtag känner jag igen Min man slår också i underredet på vår vagn. Så TS det kan vara värt att tänka på, det märker man ju inte om man inte går med vagnen och testar.
  • Ollie79

Tack alla för era tips. Nu har jag lite mer att gå efter!

• Mollan

Min nuvarande Brio Nova är den första vagn jag haft där jag inte slår i fötterna i varukorgen när jag går snabbt (läs: älgar fram med jättekliv). *puss puss min fina vagn* Det är _jätteviktigt_ att verkligen provgå i marchtempo för att testa vagnen! Man kan inte fingå mellan andra vagnar i en trång affär om man verkligen vill testa. Just det här med att handtaget är tillräckligt långt och högt är hur viktigt som helst för mig, som inte tillbringar dagarna i ett shoppingcenter.

• Sofia8

Jag är 169 och min man är 192. Vi har kört en Bugaboo Cameleon. Har aldrig upplevt att den är lägre än andra vagnar. Det kanske den är men vi har aldrig reflekterat över det. Fullkomligt älskar våran Bugaboo

Svar på tråden Barnvagn för långa föräldrar. Hjälp!!