• Tjatte

Tjejmiddag för 14 nioåringar

Wish me luck - ikväll ska J ha tjejmiddag för sina klasskompisar. Kalas kan man ju gubevars inte kalla det när man fyller nio De är 12 tjejer i klassen och så har hon bjudit in tre tjejer från parallellklassen, totalt 15. Nemas problemas, tänkte vi, det är väl alltid någon som inte kan komma med så kort varsel (skickad inbjudan i måndags). EN tjej tackade nej! Haha, det blir nog härligt. Vi har inte ens sittplatser till alla så det blir picknick på golvet.

Ville bara skriva av mig lite! Men har ni tips på hur man håller ihop skocken och någon kul lek får ni gärna komma med förslag.

• Svar på tråden Tjejmiddag för 14 nioåringar
  • Kristin24

göra egna smycken, smink tyckte jag var roligt i den åldern. Fråga dottern om hon vill ha "lekar" kanske kareoke

lycka till

Go och glad Kexchoklad
  • Kristin24

läste fel angående ålder...inte smink...stryk det.

Go och glad Kexchoklad
  • TessaS

Taggtråd och elhalsband är väl det första som dyker upp i min skalle..

Första tipset jag har är öronproppar till er. Sambons dotter och hennes kompisar lyckas hålla ett imponerande tonläge under imponerande lång tid..

Det ska finnas nåt spel har jag sett på ICA Maxi... med frågor om killar, schlagerlåtar, kändisar osv. Sånt som är viktigt för 9-åriga tjejer (för vi som är 34 bryr oss inte det MINSTA om killar ju....)
    Sambons dotter har pratat en del om det så det kanske är något? Eller kareoke vet jag är poppis också...
    Och alla MÅSTE skriva i värdinnans "Mina vänner"-bok...
    Drinkmixar från Santa Maria... men utan spriten då (står alkoholfria recept på påsen. Det blir lite "vuxet" med drink på tjejmiddag...

• tre3barnochstoltmamma

leta upp alla dina kläder, kjolar, skor, blusar ja allt vad du har som du inte är rädd om och låt dem klä ut sig. Har du dessutom smink som du inte heller är rädd om så låt dem ha skoj.

Kareoke? (ingen stavningskontroll tack) e med kanske roligt. Vara ute o leka.
    ja lycka till ikväll

• Kristin24

smakleken

ha olika kryddor och annat från kylen på några fat, ögonbindel på smakaren och så ska den gissa vad den får i munnen. Älskade den leken som barn, fast inte när jag fick tvål och karamellfärg..hehe.

Go och glad Kexchoklad
  • Tjatte

Vilka bra förslag! Ja, karaoke ska det bli - SingStar. Det är dotterns favorit och min med för delen. Där lär för övrigt öronpropparna komma väl till hands. Kläder och skor ska plockas fram, det var en superidé. Smink älskar de (tyvärr, tycker de är för små egentligen) men det blir för kladdigt/rörigt med så många barn. Drinkmixarna för Santa Maria lät också jättebra. De borde få dem att känna sig stora och coola, eftersom det tydligen är så viktigt för dem. Mina vänner-boken - att jag inte tänkt på det själv!

Vi har gjort lätt för oss med maten, det blir pizza och marängtårta som man smäller ihop på fem minuter. Vi ställer fram en stor godisskål men de får inga påsar med sig. Istället får alla ett hopprep som present, jag hittade såna på Willys för bara 10 kr/st.

Svar på tråden Tjejmiddag för 14 nioåringar