• Pretty in scarlet

Cysta i slidväggen, är jag ensam om detta eller?

Så var det konstaterat att jag fått ytterligare en cysta i slidväggen. Den sitter högt upp och är stor som en körsbärstomat. Suck! Jag hade en förut som växte sig ännu större, men den sprack. Enligt barnmorskan är det inte vanligt att få cystor i slidväggen.

• Svar på tråden Cysta i slidväggen, är jag ensam om detta eller?
  • Hjartesjalen

Jag *puffrar* traden.

• guldplutt

jag har haft, först en för kanske 15 år sedan som fick tas bort, och sedan en liten till som sprack under min förra graviditet. kändes inte alls, men jag blev ju rädd eftersom det blödde och jag trodde att det var missfall.

• wcat1973

Hej

Har idag varit och gjort ul såg att de fanns en cysta så nu blir de uppehåll i verkstaden över sommaren gör ICsi el Di. Hoppas den försvinner snart. Gyn sa att 90 % av cystorna försvinner på 2 månader och är ofarliga men obekväma.Hoppas det finns någon där ute som kan dela med sig mer om cystor. Jag har kört ett par pergokurer.

Kram Linda

• No way

Har haft en sån och en massa andra på äggstockarna

*Kärlek*
  • Pretty in scarlet

wcat1973: att det försvinner av sig själv gäller nog till största delen cystor i äggstockarna/äggledarna och inte cystor i själva slidan. De i slidan är inte av samma typ.

• ejjasj

har haft cystor med jämna mellanrum, vanlig storlek 5*3 cm. de flesta har försvunnit av sig själva, en borttagen akut, 2 andra planerade via titthåls.. det är fruktansvärt frustrerande...

Svar på tråden Cysta i slidväggen, är jag ensam om detta eller?