• Okänd gäst

Nalle puh tårta, hur får man den gul?

Tösen fyller snart 3 år o hon älskar nalle puh så jag ska försöka mig på det.

Men hur får jag den o bli gul? Finns det gul karamellfärg? Har inte sett det i vår icaaffär.

Och vad är gott att fylla den med? Har sett här att många har dumlefluff i och jag tänkte jag skulle prova det men är den för sötsliskig?

• Svar på tråden Nalle puh tårta, hur får man den gul?
  • Friyaz

vet inte hur du ska få den gul..men dumlegrädden är underbar.. ja trodde den skullr va alldelens för söt men hade den på min tårta o sååå god va den...sen kan du ju välja själv hur mycket dumle du vill ha i. Men tänk på att även om det smakar mycket dumla när du smakar bara grädden, så försvinner lite smak när du har den på tårtan....tyckte iaf vi. Vi hade lite för lite dumle i upptäckte vi när vi åt det på tårtan.

lycka till

• krakel

åhh jag undrar hur du gör din nalle phu tårta har du en nallephu form???

• Fille Fjonkan

Ja, det finns gul karamellfärg.

Jag gillar att ha chokladpudding i tårta till barnen (Kisen är inte så förtjust i sylt och bär annars är mixade hallon väldigt gott tycker jag). Jag funderar på att ha både chokladpudding och dumlefluff i en tårta på söndag, men det kanske är att gå för långt?

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Okänd gäst

Chokladpudding lätt ju inte alls dumt...fast med dumlen så blir det kanske för sött? Men om du provar får du gärna tala om hur det blev

Mixar du bara ihop hallonen eller har du i grädde med?
    Fille Fjonkan skrev 2008-05-16 23:08:14 följande:

Ja, det finns gul karamellfärg. Jag gillar att ha chokladpudding i tårta till barnen (Kisen är inte så förtjust i sylt och bär annars är mixade hallon väldigt gott tycker jag). Jag funderar på att ha både chokladpudding och dumlefluff i en tårta på söndag, men det kanske är att gå för långt?
  • Okänd gäst
    Svar på #5
    Ser ganska enkelt ut men jag har aldrig provat...är nog bäst jag prov bakar en så man inte står där sen med nåt helt misslyckat

Tyckte deras sett att göra tårtan gul var så där...låter inte så gott men det är den kanske.
  • Okänd gäst

Vad hade du mer på din tårta? Eller körde du fluffen på båda lagren o runt om?

Friyaz skrev 2008-05-16 23:01:21 följande:
    vet inte hur du ska få den gul..men dumlegrädden är underbar.. ja trodde den skullr va alldelens för söt men hade den på min tårta o sååå god va den...sen kan du ju välja själv hur mycket dumle du vill ha i. Men tänk på att även om det smakar mycket dumla när du smakar bara grädden, så försvinner lite smak när du har den på tårtan....tyckte iaf vi. Vi hade lite för lite dumle i upptäckte vi när vi åt det på tårtan.lycka till
  • Fille Fjonkan

Jag har mixat bara hallon ibland och andra gånger blandat det med vispad grädde. Det beror lite på vad jag haft i tårtan i övrigt (och vilken färg jag vill att fyllningen ska ha ). Men hallon och chokladpudding passar utmärkt ihop. Blir ju lite mindre sött då också. För lite sött för Kisens smak, dock. Jag ska nog prova en übersöt tårta på söndag för hans skull

Ett tips är att låta chokladpuddingen stelna i en pajform i samma storlek som tårtbotten.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
Svar på tråden Nalle puh tårta, hur får man den gul?