• En glad tjej

Vi som har lite mindre knubbiga bebisar!!

Det finns en tråd här för de som har knubbiga bebisar och det har inte jag så jag tänkte höra om det finns fler med lite mindre knubbiga bebisar??

Jag har en söt liten tjej på fyra månader som väger 6,3 kg till sina 63 cm. Hon är inte särsklit knubbig, har små valkar på låren men inget annat. Hon vägde 4 kg när hon föddes så hon har inte gått upp så hiskeligt mycket på de månaderna. Men hon är världens mest nöjda och glada bebis så hon ska antagligen inte vara knubbig hehe!

Fler med lite smalare bebisar?

• Svar på tråden Vi som har lite mindre knubbiga bebisar!!
  • lycklig mamma 1

min dotter är 4 månader och väger 5880 och är 63,5 ca lång. ser kanske inte ut att vara så smal för hon har runda kinder=)=)

• BinniBoo

Min son är 3 månader och väger 5620g och är 60 cm.. Det där berömda bebis hullet på låren och så har han inte fått så mycket av än.. han va spinkig när han föddes oxå.. ynka 3165g till sina 51 cm och ändå hade jag gått över 11 dagar

♥ (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Sarachen

Min dotter är 3,5 mån och väger 4880g till sina ca 60 cm. Tycker era bebisar verkar stora i jämförelse

Ändå är hon född bf+16 så det är ingen liten prematur jag har. Födelsevikt 3120g, 51 cm lång. Gick ner till 2750 g och sedan har det gått trögt med viktuppgång. Tog 2 månader nästan att komma tillbaka till födelsevikten....

• Skrik och Panik

Har en liten fis på 8 månader som väger 7,5 kg..ingen tungviktare där inte.

• Gretha

Min buse är 8,5 månader å är 74 lång och väger 8,2.
    på öppna förskolan ser hon ut som en liten nätt dam

• En glad tjej

Sarachen, finns där någon anledning till att hon tog så lång tid på sig att nå sin födelsevikt? Min dotter ammandes bara i en månad och då gick hon upp bra. Kunde tyvärr inte fortsätta och efter det har hon gått upp hyfsat sakta. Sist hade hon gått upp 4 hg på en månad. Men hon följer sig kurva. Min dotter har "bara" gått upp 2,3 kg sen hon föddes för fyra månader, äldsta dottern gick upp ca 1 kg i månaden när hon var bebis hehe!

• Tibell

här har ni en till liten fis. min dotter vägde 7290 gram på 10 månaders kollen (snart 11 mån ) och var 71 lång. Men hon har alltid varit liten. bvc tror mycket beror på att hon är så aktiv. ålade vid 5.5 mån, kröp 6,5, gick längst med möbler 7 mån och har ni gått i två månader =)

• FruSundahl

Dottern är 3 månader och väger 4620g och är 56 cm lång. Vägde 3330g när hon föddes och var 50 cm lång. Inga valkar eller någonting på henne.

Riktigt jobbigt när man ska köpa kläder, st 56 kasar av henne för dom är på tok för stora i midjan. bodies och tröjor går bra, men har bara hittat några få byxor som hon verkligen kan ha.

70% av alla rökare som dör tjatas till döds....
  • Sarachen

En glad tjej skrev 2008-05-21 07:13:04 följande:

Sarachen, finns där någon anledning till att hon tog så lång tid på sig att nå sin födelsevikt? Min dotter ammandes bara i en månad och då gick hon upp bra. Kunde tyvärr inte fortsätta och efter det har hon gått upp hyfsat sakta. Sist hade hon gått upp 4 hg på en månad. Men hon följer sig kurva. Min dotter har "bara" gått upp 2,3 kg sen hon föddes för fyra månader, äldsta dottern gick upp ca 1 kg i månaden när hon var bebis hehe!
    Jag helammade de första 3-4 veckorna men hon blev inte nöjd, bara skrek framåt eftermiddagen och gick endast upp 70g på en vecka och stod sedan helt stilla i vikt en vecka så jag blev tvungen att börja med ersättning men då började hon kräkas istället, kanske för att hon fick för mycket i magen på en gång.
    Hon blir 2 månader den 2 juni och förra veckan hade hon gått upp 1,8 kg, går hon upp 2,3 kg vid 4 månaders ålder blir jag överlycklig
Svar på tråden Vi som har lite mindre knubbiga bebisar!!