• Milliemolly

Får man leka på kommunala dagis på helgen???

Vi bor ganska nära ett dagis med rolig lekpark/plats.

Får man leka där på helgen när där är stängt?

Det är ju kommunalt.....!

• Svar på tråden Får man leka på kommunala dagis på helgen???
  • Småkottarna

Vi brukar göra det.. jag har faktiskt aldrig tänkt på att man kanske inte får göra det!!

Puffar och ser om ngn annan vet!

• LinaoTom

vi brukar också leka på dagis =)

• skorpiona

Vill man veta om det är ok, så kan man ju gå förbi en vardag och fråga personalen... Har också funderat på detta, men vet inte svaret!

• krypsyl

Jag har bara tagit för givet att man får leka där. Varför skulle man inte få göra det?

• Pysselgalningen

varför inte?
    Barnen brukar ju leka på skolor under helgen och dom är ju kommunala med!

• skorpiona

Det är sant, man borde ju få det... Men det känns lite mer "förbjudet" när man öppnar en grind för att komma in, tycker jag iaf!

• Tecken

Om de är inhängnade, blir det inte olaga intrång då? Eller nåt sånt? Är inte så bevandrad i de juridiska termerna...

• Pysselgalningen
    skorpiona skrev 2008-05-17 08:49:11 följande:
    Det är sant, man borde ju få det... Men det känns lite mer "förbjudet" när man öppnar en grind för att komma in, tycker jag iaf!
    Grinden är vanligen till för att hålla barnen inne, inte utanför
  • whatelseisnew

Vi brukar leka på dagiset brevid oss och även andra barn är där under helgerna...Jag tror inte det är ett problem och å andra sidan hur ska man kunna hålla folk ute? Sätta upp stora fängelse staket runt om..Förvånad

BF 15 Augusti 2008...=)
  • skorpiona
    Pysselgalningen skrev 2008-05-17 08:51:41 följande:
    Grinden är vanligen till för att hålla barnen inne, inte utanför
    Det är klart de är! Men det känns ändå lite knäppt att gå in tycker jag... Jag kommer nog fråga innan jag gör det, tycker inte om att inte veta om det är ok! Än så länge är killen ändå för lite, så vi får se sen...
  • Julias mamma

Det där har jag också funderat på...

Tycker att det är skitkonstigt att dagis-lekplatserna inte är helt fulla på helgerna....det är ju där det finns mest att göra liksom..

Men alla kanske tänker lika...att om man öppnar en gring och går in känns det nästan som olaga intrång...

• miniGrynet

Så länge man sköter sig och är rädd om sakerna som finns där så ser jag inget hinder till att leka på dagis-gårdar när det är stängt.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • enny signatur

vi leker på skolans lekplats när det hr hlg (eller kväll). så jag utgår fråna tt det är ok, men...

Svar på tråden Får man leka på kommunala dagis på helgen???