• marre726

Få bort tejprester från innerdörrar

Hej,

Jag ska flytta och behöver fixa till lägenheten lite. Ungarna har hängt upp planscher och teckningar på innerdörrar och garderobsdörrar och det har tyvärr blivit kvar klibbiga intorkade tejprester som inte går att få bort med vanligt rengöringsmedel.

Vet någon hur man får bort tejpresterna? Helst utan att det blir flammigt, fläckigt eller skrapmärken...

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Få bort tejprester från innerdörrar
  • Miiiaaa

Jag har en trasa från märket ENJO. Med gummi invävt i tyget. Den är suverän.

www.enjo.se

Vet inte om man kan handla online, eller måste kontakta en säljare.

• MyFine

det finns Fläcksuddare som är superbra till det mesta! Köpte dom på Ica Maxi. Ser ut som jättestora suddgummin. Kostade inte många kronor. funkade på tejpfläckarna på våra garderober iaf!

• Mamasnest

Hårblås så att limmet smälter, sedan torkar man bort det.

Trebarnsmamma på heltid
  • marre726
    Mamasnest skrev 2008-05-17 09:22:02 följande:
    Hårblås så att limmet smälter, sedan torkar man bort det.
    Går det att bara torka bort med papper? Jag trodde att jag skulle va tvungen att ta till kemikalier typ T-röd eller kemisk bensin eller nåt...
  • marre726
    MyFine skrev 2008-05-17 09:21:29 följande:
    det finns Fläcksuddare som är superbra till det mesta! Köpte dom på Ica Maxi. Ser ut som jättestora suddgummin. Kostade inte många kronor. funkade på tejpfläckarna på våra garderober iaf!
    Var hittar man det? Bland rengöringsmedlena eller?
  • BejbyBoo

Jag såg på nåt städprogram (tror det var hon amerikanskan på Äntligen Hemma) att hon tog vanlig sprit på en trasa (typ vodka) och gnuggade. Då löstes klistret upp i ett naffs!

Kämpa ärtan, kämpa....
  • marre726
    BejbyBoo skrev 2008-05-17 09:27:54 följande:
    Jag såg på nåt städprogram (tror det var hon amerikanskan på Äntligen Hemma) att hon tog vanlig sprit på en trasa (typ vodka) och gnuggade. Då löstes klistret upp i ett naffs!
    Alkoholmissbruk ju... *fniss* Har bara rödvin hemma, tror inte det funkar lika bra...
  • MajaMaria79

Kemiskt ren bensin säger jag. Jag använder det till att ta bort fula plåstermärken på mig själv. (inte på barnen, det känns för läskigt) Men det löser upp lim/klister väldigt bra.

• EmmaoLeon

Åh, jag ska också flytta och har samma problem!

Nå har du testat och något funkade??

• vis69

Bensin använde jag när vi flyttade, finns ju i små flaskor bland Ajax och annat i vanliga mataffären.

• marre726
    MajaMaria79 skrev 2008-05-17 18:34:30 följande:
    Kemiskt ren bensin säger jag. Jag använder det till att ta bort fula plåstermärken på mig själv. (inte på barnen, det känns för läskigt) Men det löser upp lim/klister väldigt bra.
    Men blir det fläckar på dörrarna när man använt kemisk bensin? Min bovärd är från helvetet och han slår ner på ALLT så det får knappt synas att man bott i lägenheten... Än mindre att ens barn hängt upp grejer på väggar och dörrar...
  • Circus Larsson

T-röd eller aceton på en svamp låt verka liten stund och skrapa försiktigt bort med rakblads skrapa.

Svar på tråden Få bort tejprester från innerdörrar