• RonjaLi

Hur gamla var/är era barn när de hade/har storlek 62?

Tänkte handla lite höstkläder ur H&M´s höstkatalog eftersom jag vet att det inte kommer finnas så mycket kvar senare i höst. Var inne i en H&M butik och tittade på lite kläder och där stod det att storlek 62 var för bebisar 2-6 månader.
    Därför undrar jag hur det var/är med era bebisar?
    Ni vars bebisar hade storlek 62 vid 5-6 månader, var de för tidigt födda eller kan det skilja så mycket på barnen??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-20 17:47
    Jag tackar för era inlägg, behöver inga fler svar nu.
    Jag förstår att det är olika och kläderna är redan beställda.

Åter igen, tack!

• Svar på tråden Hur gamla var/är era barn när de hade/har storlek 62?
  • Aquagreen

Min lilla har 62 på väldigt få plagg o hon är dryga 5 månader nu, HM har enl mig iaf ganska generösa storlekar på kläder medans Lindex har ganska normala.
    Min tjej är inte född för tidigt utan 10 dagar efter BF o vägde 3470 så en ganska normal tjej.
    Sonen vägde 4315 o hade 62 direkt efter födseln kanske i 2 veckor sen gick vi upp på 68, så det är olika från barn till barn o olika beroende på klädkedja

• annasbäbis

vår tjej är snart 6 mån hon kan ha strl 68 o 74

Tror hon var runt 3-4,5 mån när vi använde strl 62. Bättre o köpa lite förstort.

Hon är född i vecka 39+1. Ligger en linje ovanför medelkurvan i vikt o längd...

• Miiiaaa

hon var 6v när vi började använda 62. Jag rensade ur 62 när hon var ca 4 månader.

68 hade hon bara i 3 v. Nu har hon 74 eller 80. (är 6 mån)

• nettantx

Vår lilla tjej började ha storlek 62 redan när hon var 5 veckor gammal. men det beror vell kanske på hor stor dom är när dom föds också. Vår dotter vägde 4990 g och var 54 cm lång när hon föddes så hon kunde knappt ha stl 56.
    På dom kläder hon hade stod det att stl 62 var mellan 2-4 månader. men jag tycker det skiljer lite från affär till affär också.

• Kluvenflicka

Dottern är snart 4 månader o har stl 68-74..vägde 4,8kg vid födseln och hade 56 några veckor..62 hoppade hon nästan över..Det är jätte induviduellt med storlekar..Jag tyckte dessutom att H&M hade trånga kläder..inte ngt som passade min dotter..

• Miniigirl

Det är ju så olika! vissa har ju bara 62 typ första måanden...medans andra har mycket senare

Det beror mycket på hur bebisen är "byggd" långa elelr korta ben osv.

om du kollar på bvc kurvan så ser du ungefär hur gammalt ditt barn är när det är 62cm långt!
    tycker det är ganska dumt att dom skriver åldern i kläderna igentlgien!
    det känns ju itne så kul att sätta på sonen kläder som det står 2-4 måander i när han fyller 1 år om ca 1 vecka!!!men, så är det:)

• bebbe made in italy

Min dotter är 6 v. och 56 börjar sträna lite nu, på pyamasarna har jag fått övergå till 62 och kan tänka mej att om 2-3 v kan hon inte längre ha 56 så då får det bli 62.

Mamma till världens sötaste lilla docka
  • mallis80

Skiljer mkt mellan olika kläder, min lillkille på 7 månader har mellan 74-80 på kläder, men idag var det snorkallt ute och kom tom lite snöblandat regn och fick då rota fram den störstoverallen jag kunde hitta, hittade en POP fleeceoverall i strl 62 som funkade trots att han normalt har 74-80

• bebe längtan

min dotter började med str 62 vid 4veckor, vikt på ca 5,5 kg och längd 58
    bodys kan jag knappt knäppa där nere, byxor däremot använder hon 56 ännu

så det är svårt och förutse och går inte jämföra, alla barn är olika

Svar på tråden Hur gamla var/är era barn när de hade/har storlek 62?