• Amanda och Cevins mamma

Hur gör man frosting??

Jag tänkte göra muffins med frosting men nu har jag tappat receptet på hur man gör?? Snälla hjälp mig någon??

• Svar på tråden Hur gör man frosting??
  • Pokoyo

Kan tänka mig att amerikanska sidor har bra tips.

• miLLus

mitt recept:
    100g Philadelphia ost
    60g mjukt smör
    1 pk florsocker

Sen tar jag några droppar smakextrakt som man kan köpa på panduro eller i livsmedels affären (exepelvis vanilj, citron, hallon, lime) och karamell färg så blir det kalas.

http://www.familjeliv.se/hem/millus/gallery/phppqulys.png
  • IJAM

Jag brukar göra Nigellas recept. Den är jättebra.

350g florsocker och 2 äggvitor vispas ca 5 min.

Om du vill kan du ha i lite pressad citronsaft på slutet men det är inte nödvändigt. Den stelar ganska snabbt när den kommer på muffinsarna så jag brukar strö på strössel eller liknande direkt.

Lycka till!

• AnnSofieB

Jag har slitit mitt hår och testat olika frostings till tårta men jag får det inte att funka. Snälla jag behöver hjälp. Har någon ett bra frosting recept som man kan ha till en tårta??

• Mamsingen
    AnnSofieB skrev 2008-05-19 19:20:09 följande:
    Jag har slitit mitt hår och testat olika frostings till tårta men jag får det inte att funka. Snälla jag behöver hjälp. Har någon ett bra frosting recept som man kan ha till en tårta??
    Chocolate Fudge Frosting

3.5 dl florsocker
    1.8 dl siktad kakao
    1.2 dl rumstemperat smör
    2 msk choklad/kaffelikör
    1 msk starkt bryggt kaffe (eller mjölk för en lenare smak)
    1 nypa salt

Rör ihop alla ingredienser tillsammans (visp eller matberedare). Spritsa på dina CC eller din tårta.
  • Queequeg

Den här frostingen gillar jag:

Fluffy white frosting
    1 cup white sugar
    1/3 cup water
    1/4 teaspoon cream of tartar
    2 egg whites
    1 teaspoon vanilla extrakt
    In a saucepan, stir together the sugar, water and cream of tartar. Cook over medium-high heat until the sugar is dissolved and the mixture is bubbly.
    2. In a medium mixing bowl, whip the egg whites and vanilla to soft peaks. Gradually add the sugar mixture while whipping constantly until stiff peaks form, about 7 to 10 minutes. Frost the cake of your choice.

Vanilla cream frosting

3 1/2 dl florsocker
    1 1/2 dl osaltat smör
    1 nypa salt
    0.8 dl grädde
    1/2 tsk vaniljsocker el extrakt

Vispa florsocker, smör salt till en krämig konsistens, med elvisp (låg hastighet)
    öka farten och vispa blandningen fluffig.
    tillsätt grädden, vaniljen vispa den helt slät.

Svar på tråden Hur gör man frosting??