• CamillaKamel

vad har ni för tvättmedel?

tycker att mitttvättmedel har blvit sämre,kläderna blir urtvättade och det blev de aldrig förut...Använder tvättmedel för färgade kläderoch användre sköljmedel

Vad har ni för tvättmedel?och håller färgerna bra?

• Svar på tråden vad har ni för tvättmedel?
  • Avelyn

Använder euroshoppers kulörtvättmedel. Billigt och bra. Jag tycker det fungerar skapligt. Har dock hört att Willys egna tvättmedel enligt tester bevarar färgerna bäst..

• danitra

Vet inte, ska fråga min man när han vaknar.

• CamillaKamel

vad för tester? nyfiken

Avelyn skrev 2008-05-17 13:13:07 följande:
    Använder euroshoppers kulörtvättmedel. Billigt och bra. Jag tycker det fungerar skapligt. Har dock hört att Willys egna tvättmedel enligt tester bevarar färgerna bäst..
  • CamillaKamel

åhh skönt med en man somsköter sånt! haha min vet knappt vad tvättmedel är

danitra skrev 2008-05-17 13:14:12 följande:
    Vet inte, ska fråga min man när han vaknar.
  • danitra
    CamillaKamel skrev 2008-05-17 13:20:59 följande:
    åhh skönt med en man somsköter sånt! haha min vet knappt vad tvättmedel är
    Jo, själv vet jag ärligt talat inte hur man sätter på en maskin.

Vi använder Neutral iaf.
  • carola1977

Använder bara Neutral eftersom jag är parfymallergiker. Tycker det är ett oskick med parfymerade tvätt- och sköljmedel. Jag kan knappt passera tvättmedelshyllan i affärer utan att må dåligt .

• Lona

jag använder Skonas parfymfria flytande tvättmedel och sköljmedel,är super nöjd med det och jag får riktigt rena och fina kläder kanske är lite dyrt typ 30 kronor för tvättmedel flaskan på 1 liter men det är VÄLDIGT DRYGT

• s k r i n d a

Willys color använder vi, samt Willys sensitive-sköljmedel.

Helst vill jag ha parfymfritt tvättmedel, men jag har inte hittat något sådant som tvättar lika bra som Willys.

• grynet80

Skona pulvertvättmedel. Provade flytande ariel men det luktar så starkt. Softlan apel är favvosköljmedlet eller den blå comfort.

• abnocto

Jag ska börja använda Willys som var överlägsna i test. Tyvärr insåg alla det så det har varit slut i affären sedan testet

• Barbabok

Här är testet

Jag använder Skona. Nöjd.

Det är i motvind som drakarna flyger
  • CamillaKamel

hur funkar det med fläckar? och håller färgerna?

Bedhead skrev 2008-05-18 11:52:51 följande:
    Tvättnötter.
  • Bedhead
    CamillaKamel skrev 2008-05-18 16:21:50 följande:
    hur funkar det med fläckar? och håller färgerna?
    Funkar asbra, tar bort fläckar och bleker inte. Finns en hel tråd här på fL för de redan frälsta.
  • Dundermamman

Jag använder ett parfymfritt tvättmedel för allergiska och överkänsliga personer som jag köper från Emanco http://www.emanco.se/product_info.php/cPath/35_38/products_id/264
    En tunna varar mellan 10 och 12 månader hos oss, så det är billigt också i längden
    Det tar de flesta fläckar, men svårare fläckar förbehandlar jag med galltvål eller med Emanco´s fläcklösare http://www.emanco.se/product_info.php/cPath/35_42/products_id/62

Svar på tråden vad har ni för tvättmedel?