• tjenixen

Hur förvara ca 500 dvd-filmer???

I vår familj (6 personer) har vi en hel drös med dvd-filmer. Det är runt 500 st. Nu har vi dem i en öppen hylla i tv-rummet + barnen har filmer i sina rum + att en del är i förvaringslådor kassett (Ikea). Men nu har jag tröttnat på att ha de flesta synliga men eftersom vi (allra helst barnen) går och letar fram filmer för att se på var och varannan dag så behöver de ju finnas lättillgängliga ändå.

Hur förvarar ni era filmer???

• Svar på tråden Hur förvara ca 500 dvd-filmer???
  • Mickis74

Min jobbarkompis hade köpt låga lådor med hjul på som han har sina filmer i, under soffan.

• tjenixen
    Mickis74 skrev 2008-05-17 13:10:16 följande:
    Min jobbarkompis hade köpt låga lådor med hjul på som han har sina filmer i, under soffan.
    smart, fast vi får inte in något under vår soffa, den är för låg:(
  • Skrutteruttan
    Vi har sju stycken IKEA´s Benno i vardagsrummet, skulle tippa på att vi har bortåt en 400 filmer...Sedan har barnen sina egna på sina rum, någon har i bokhylla, någon i dvd-ställ, någon på en hylla...Jag tycker att Benno är snygga och tar inte alltför mycket plats (att jämföra med en bokhylla som är djupare)...
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • 8Emilie8

I ikea Billy, får man in dubbla rader med filmer på varje hylla, sen kan´man ju skifta plats på filmerna så att även dom "bakom" blir använda.

• vänat

Ja i stälet för soffbord har jag en gamakista som som jag satt hjul under och i den förvara jag mina filmer + att det fungerar som ett bord.

• tjenixen
    Skrutteruttan skrev 2008-05-17 13:14:26 följande:
    Vi har sju stycken IKEA´s Benno i vardagsrummet, skulle tippa på att vi har bortåt en 400 filmer...Sedan har barnen sina egna på sina rum, någon har i bokhylla, någon i dvd-ställ, någon på en hylla...Jag tycker att Benno är snygga och tar inte alltför mycket plats (att jämföra med en bokhylla som är djupare)...
    Vi har vår i en öppen dvdhylla nu med men jag avskyr att ha dem helt öppet och en Benno är ju ngt liknande de vi har. Jag vill få bort det röriga intrycket som jag anser att filmerna ger i vårt tv-rum. Vore toppen om det fanns t ex vitrindörrar till vår hylla men det finns inte och Billy-bokhyllorna är för djupa för filmer tycker jag så vad kan det finnas där ute i möbeldjungeln som kan passa månntro??
  • tjenixen
    8Emilie8 skrev 2008-05-17 13:17:42 följande:
    I ikea Billy, får man in dubbla rader med filmer på varje hylla, sen kan´man ju skifta plats på filmerna så att även dom "bakom" blir använda.
    mmm, så gjorde vi i början men vi tyckte det blev så bökigt när man ska impulstitta på en film och ska leta fram ngn bra, då får man riva och slita både fram och bak så det alternativet ratade vi. Annars är billy ett superalternativ just p g a att man kan sätta dörrar på dem men de borde vara hälften så djupa:)
  • tjenixen
    vänat skrev 2008-05-17 13:17:49 följande:
    Ja i stälet för soffbord har jag en gamakista som som jag satt hjul under och i den förvara jag mina filmer + att det fungerar som ett bord.
    Ännu ett smart alternativ. Kanske skulle ta och kika efter ett alternativ till soffbord hmm. Fast jag är kanske lite för nostalgisk för tillfället för vi har min mormors gamla soffbord som går att fälla upp så det blir högt som ett matbord + att man då drar ut två skivor så det går att använda som matbord för ca 8 personer. Men ja, det tål att tänkas på. Tack för tipset.
Svar på tråden Hur förvara ca 500 dvd-filmer???