• Skarpa

Få bort vax ur håret

Jag använde i torsdags vax i håret. Sedan dess har jag tvättat håret 5 gånger med två olika sorters schampo, och dessutom tagit ett varv med barnolja, och håret är fortfarande inte som det ska (nu är det iaf uthärdligt, dock...).

Finns det något bra sätt att få till detta, annat än att tvätta och tvätta och tvätta? Det kan ju inte vara meningen att man inte ska kunna få bort vax ur håret på ett smidigt sätt?!? (Använde dessutom samma vx för flera år sedan, och jag kan inte minnas att det var några problem att tvätta ur det då...)

Någon kanske annars har tips på vad man kan använda istället för vax, men som ger liknande effekt? Jag använde något annat jox förut, men håret såg så vasst och stickigt ut.

• Svar på tråden Få bort vax ur håret
  • Skarpa

Jag har tänkt tanken, men vågar inte riktigt. Har rätt känslig hårbotten, så jag tror att jag skulle få världens klåda om jag skulle använda Yes. Är knappt att jag "tål" vanliga schampon (för normalt hår).

• Majsan70

Jag använder ett fibervax som ger en naturligt snygg frisyr utan att synas för mycket o går att tvätta ur ordentligt. Keune heter märket o finns hos frisörer. Helt suveränt!!

• Skarpa
    Majsan70 skrev 2008-05-17 14:38:54 följande:
    Jag använder ett fibervax som ger en naturligt snygg frisyr utan att synas för mycket o går att tvätta ur ordentligt. Keune heter märket o finns hos frisörer. Helt suveränt!!
    *antecknar* Tack
  • AnnaKlara

Applicera schampot på TORRT hår. Samma sak om du dristar dig att använda YES.

Diskmedel är inte SÅ illa som man kan tro, vi hade det undangömt i salongen när jag jobbade som frisör (på ett jävligt dyrt och snofsigt ställe), och när nån vaxig stackare kom in sa vi "jag tar specialschampot" när vi tvättade

• Skarpa
    AnnaKlara skrev 2008-05-17 14:42:02 följande:
    Applicera schampot på TORRT hår. Samma sak om du dristar dig att använda YES.Diskmedel är inte SÅ illa som man kan tro, vi hade det undangömt i salongen när jag jobbade som frisör (på ett jävligt dyrt och snofsigt ställe), och när nån vaxig stackare kom in sa vi "jag tar specialschampot" när vi tvättade
    Ska testa, tack för tipsen
Svar på tråden Få bort vax ur håret